Počet záznamů: 1  

Analýza vztahů a klimatu ve třídách integrujících žáky s narušenou komunikační schopností

  1. DA 10924
    Židová, Alžběta, 1996-
    Analýza vztahů a klimatu ve třídách integrujících žáky s narušenou komunikační schopností / Alžběta Židová. -- 2019. -- 99 listů. -- Vedoucí práce Zdeněk Svoboda. -- Oponent Ivan Bertl. -- Abstrakt: Bakalářská práce je orientovaná na téma vztahů a podoby sociálního klimatu ve třídách, v nichž je integrován žák nebo žáci s narušenou komunikační schopností, a to se zvláštním zřetelem na pozici uvedené cílové skupiny žáků v sociálních strukturách tříd. Teoretická východiska práce vycházejí z aktuálních poznatků v problematice edukace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami obecně, edukace žáků s narušenou komunikační schopností a problematice kultury školy a sociálního klimatu školy a tříd. Empirická část práce je věnována prezentaci realizace a výsledků kvalitativně orientovaného výzkumného šetření. Dominantní výzkumnou metodou je zpracování případových studií vybraných škol a školních tříd se zaměřením na analýzu aktuální situace v oblasti vztahů a sociálního klimatu, analýzu postupu škol a pedagogů v dané oblasti, analýzu postupu školy ve vazbě na výsledky sociometrických šetření. Výsledkem práce jsou formulována doporučení pro zkvalitnění začleňování žáků s narušenou komunikační schopností do sociálních struktur školy a tříd.. -- Abstrakt: The bachelor thesis is orientated on the theme of relations and the social climate appearance in classes there a pupil or more pupils with a weak ability of communication are integrated in. Special attention was paid to the position of the target group of pupils in the social structures of the classes. Theoretical part of the work is based on current knowledge in problematics of the education of pupils with special educational needs generally, the education of pupils with a weak ability of communication and problematics of school culture and social climate of the school and its classes. Empirical part of the work is devoted to the presentation of the realisation and achievements of the research orientated on the quality. Dominant method used in the research was the elaboration of case studies of selected schools and classes focused on analysis of the current situation in the relations and social climate, the analysis of the teachers' approach, the analysis of the approach of the school linked to the outcome of the sociometric investigation. The aims of the bachelor thesis are recommendations to improve the handicapped pupils' inclusion to social structures of the school as well as of the classes.
    Svoboda, Zdeněk, 1976-. Bertl, Ivan, 1965-. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra pedagogiky
    speciální pedagogika. speciální vzdělávací potřeby. klima školy. narušená komunikační schopnost. impaired communications skills. specific educational needs. climate of the school. bakalářské práce
    376. 37.04. 37.064. (043)378.22

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.