Počet záznamů: 1  

Hodnocení vybraných aspektů inkluzivního vzdělávání z pohledu pedagogů druhého stupně základních škol

  1. DA 10768
    Laštovičková, Tereza, 1990-
    Hodnocení vybraných aspektů inkluzivního vzdělávání z pohledu pedagogů druhého stupně základních škol / Tereza Laštovičková. -- 2019. -- 81 listů, 9 nečíslovaných listů příloh. -- Vedoucí práce Zdeněk Svoboda. -- Oponent Ladislav Zilcher. -- Abstrakt: Podpora rozvoje inkluzivního vzdělávání představuje jedno ze zásadních témat v diskusích o podobě českého vzdělávacího systému. Diplomová práce proto bude zaměřena na problematiku hodnocení vybraných aspektů prosazování tohoto vzdělávacího konceptu z pohledu pedagogů druhého stupně základních škol. Teoretická východiska práce jsou zaměřena na problematiku vývoje přístupů ke vzdělávání a integraci osob s postižením do společnosti, vzdělávání dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, podrobnou charakteristiku inkluzivního vzdělávání, jeho východisek, podmínek, podobně jako případných limitů jeho realizace. Empirická část bude orientována na prezentaci pojetí a výsledků kvantitativně orientovaného výzkumného šetření, zacíleného na analýzu hodnocení vybraných aspektů inkluzivního vzdělávání a jeho realizace z pohledu pedagogů druhého stupně základních škol. Analyzovány budou také jejich potřeby v oblasti vzdělávání a profesního rozvoje. Sběr dat bude realizován prostřednictvím dotazníkového šetření, které je součástí výzkumných aktivit PF UJEP pro Ústecký kraj. Výsledky práce tak mohou přispět k reálným krokům směřujícím k podpoře pedagogů při podpoře rozvoje jejich kompetencí důležitých pro úspěšné prosazování principů inkluzivního vzdělávání.. -- Abstrakt: Supporting the development of inclusive education is one of the key topics in the discussions focused on the Czech educational systém reform. The thesis is therefore focused on the evaluation of selected aspects of the development of this educational concept from the point second level of elementary schools teachers´point of view. The theoretical backgroud of the thesis is focused on the development of approaches to education and integration of people with disabilities into society, education of children and pupils with special educational needs, detailed characteristics of inclusive education, its scientific and practical background, conditions, as well as possible limits of its implementation. The empirical part will be oriented to the presentation of the concepts and results of a quantitatively oriented research aimed at the analysis of the evaluation of selected aspects of inclusive education and its implementation from the second level of elementary schools teachers´point of view. Analysis of their needs in the field of futher education and professional development is also included. The data collection was carried out through a questionnaire survey. The survey is a part of the broader research activities of the Department of Pedagogy, Faculty of Education, UJEP. The results of the thesis can contribute to real steps in the field of supporting teachers in developing their professional competencies in relation to inclusive educational practise.
    Svoboda, Zdeněk, 1976-. Zilcher, Ladislav. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra pedagogiky
    integrovaná výchova a vzdělávání. speciální vzdělávací potřeby. podpůrná opatření (vzdělávání). sociální pedagogika. integrace. inkluze. další vzdělávání. profesní rozvoj. potřeby učitelů. integration. inclusion. special educational needs. further education. professional development. teachers needs. diplomové práce
    37.043.2. 37.04. 37.013.42. (043)378.2

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.