Počet záznamů: 1  

Hodnocení vybraných aspektů inkluzivního vzdělávání z pohledu pedagogů prvního stupně základních škol

  1. DA 10767
    Laštovičková, Eliška, 1993-
    Hodnocení vybraných aspektů inkluzivního vzdělávání z pohledu pedagogů prvního stupně základních škol / Eliška Laštovičková. -- 2019. -- 75 listů, 9 nečíslovaných listů příloh. -- Vedoucí práce Zdeněk Svoboda. -- Oponent Ladislav Zilcher. -- Abstrakt: Novelizace Školského zákona z roku 2015 otevřela prostor pro postupné prosazování inkluzivního vzdělávání v České republice. Uvedené změny jsou pedagogickou veřejností přijímány poměrně nejednotně a často kriticky. Diplomová práce je proto zaměřena na problematiku hodnocení vybraných aspektů legislativních změn a rozvoje inkluzivního vzdělávání z pohledu učitelů prvního stupně základních škol. Teoretická východiska práce zahrnují problematiku vývoje přístupů společnosti ke vzdělávání a integraci osob s postižením, problematiku vývoje a aktuální situace v oblasti legislativního rámce vzdělávání dětí, žáků a studentů se SVP, charakteristiku konceptu inkluzivního vzdělávání, jeho východisek a podmínek či případných limitů či bariér jeho realizace atd. Empirická část je orientována na prezentaci zpracování a výsledků kvantitativně orientovaného výzkumného šetření zacíleného na analýzu hodnocení vybraných prvků aspektů legislativních změn, prosazování inkluzivního vzdělávání a podmínek jeho realizace z pohledu pedagogů, míru jejich profesní jistoty a vzdělávacích potřeb v dané oblasti. Sběr dat byl realizován prostřednictvím dotazníkového šetření, které je součástí výzkumných aktivit katedry pedagogiky PF UJEP. Výsledky práce tak mohou přispět k reálným krokům směřujícím k vyšší podpoře pedagogů v praxi.. -- Abstrakt: The amendment to the Education Act of 2015 opened the space for implementation of inclusive education in the Czech Republic. The above mentioned changes are accepted relatively inconsistently and often critically by the teachers. This diploma thesis is focused on the evaluation of selected aspects of legislative changes and the development of inclusive education from primary school teachers point of view. The theoretical basis of the thesis includes the development of the approaches of society to education and integration of people with disabilities, development and the current situation in the area of the legislative framework of education children, pupils and students with SEN, characteristics of the concept of inclusive education, its background and conditions or possible limits or barriers to its implementation, etc. The empirical part is oriented to the presentation of the results and the results of a quantitative research focused on the analysis of selected elements of aspects of legislative changes, inclusive education and the conditions for its implementation from the point of view of teachers, their professional confidence and the educational needs in this field of study. The data collection was realized through a questionnaire survey, which is part of the research activities of the Department of Pedagogy of the Faculty of Education, UJEP. The results of this thesis can contribute to real steps towards higher support of teachers in practice.
    Svoboda, Zdeněk, 1976-. Zilcher, Ladislav. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra pedagogiky
    integrovaná výchova a vzdělávání. podpůrná opatření (vzdělávání). speciální vzdělávací potřeby. speciální pedagogika. znevýhodnění. inkluzivní vzdělávání. profesní rozvoj učitelů. education. disability. special educational needs. elementary school. inclusive education. professional development of teachers. diplomové práce
    37.043.2. 37.04. 376. (043)378.2

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.