Počet záznamů: 1  

Možnosti využití relaxačních technik při reedukaci specifických poruch učení u žáků ZŠ

  1. DA 10833
    Prajsová, Klára, 1979-
    Možnosti využití relaxačních technik při reedukaci specifických poruch učení u žáků ZŠ / Klára Prajsová. -- 2019. -- 72 listů, 7 nečíslovaných listů příloh : grafy. -- Vedoucí práce Michal Slavík. -- Oponent Arnošt Smolík. -- Abstrakt: Diplomová práce pojednává o problematice využívání relaxačních technik v rámci reedukace u žáků se specifickými poruchami učení a chování. V teoretické části jsou popsány hlavní pojmy, tedy zejména specifické poruchy učení a chování, vzdělávání těchto žáků v základní škole a blíže jsou charakterizovány relaxační techniky, se zřetelem k jejich využití u těchto žáků. V empirické části je popsán kvantitativní výzkum, jehož cílem bylo zjistit, jaká je obeznámenost učitelů základní školy s možnostmi využití relaxačních technik při práci se žáky s SPU/SPCH, jak učitelé k aplikaci relaxačních technik u těchto žáků přistupují a jak jsou učitelé s možnostmi využívání relaxačních technik u žáků s SPU/SPCH na základní škole spokojeni. Výzkumný soubor tvořilo 75 učitelů základních škol, sběr dat byl proveden pomocí dotazníku vlastní konstrukce. V diskusi jsou výzkumná zjištění vztažena k cílům výzkumu a komparována jsou s teoretickými východisky.. -- Abstrakt: The diploma thesis deals with the use of relaxation techniques in reeducation in pupils with specific learning disabilities and behavioral disorders. In the theoretical part, the main topics are described, namely specific learning disabilities and behavioral disorders, the education of these pupils in elementary school and relaxation techniques are described in detail with regard to their use in these pupils. The empirical part describes quantitative research aimed at determining the familiarity of elementary school teachers with the use of relaxation techniques when working with SPU/SPCH pupils, how to apply the relaxation techniques to these pupils and what is the satisfaction of teachers when using relaxation techniques in pupils with SPU/SPCH at primary school. The research sample consisted of 75 elementary school teachers, the data collection was carried out using a questionnaire of its own design. In the discussion, research findings are related to the aim of the research and compared to the theoretical background.
    Slavík, Michal, 1976-. Smolík, Arnošt. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra pedagogiky
    speciální pedagogika. speciální poradenství. specifické poruchy učení. reedukace. relaxace. specifické poruchy chování. reeducation. relaxation. specific behavioral disorders. specific learning disability. diplomové práce
    376. 376.048. 616.89-008.43. (043)378.2

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.