Počet záznamů: 1  

Hodnocení vybraných aspektů inkluzivního vzdělávání z pohledu pedagogů prvního stupně základních škol

  1. DA 10489
    Wildová, Zuzana, 1991-
    Hodnocení vybraných aspektů inkluzivního vzdělávání z pohledu pedagogů prvního stupně základních škol / Zuzana Wildová. -- 2018. -- 67 listů : grafy. -- Vedoucí práce Zdeněk Svoboda. -- Oponent Jan Tirpák. -- Abstrakt: Tato bakalářská práce je tematicky orientovaná na problematiku hodnocení vybraných prvků inkluzivního vzdělávání z pohledu pedagogů prvního stupně základních škol v Ústeckém kraji. Teoretická část je zaměřena na změny vývoje vzdělávání v historických obdobích. Popsali jsme základní schémata změn přístupů ke vzdělávání jedinců se specifickými vzdělávacími potřebami. Pozornost jsme věnovali vymezení legislativního rámce inkluzivního vzdělávání. Empirická část práce je zaměřena na prezentaci výsledků výzkumného šetření zacíleného na analýzu hodnocení vybraných aspektů inkluzivního vzdělávání a dopadu legislativních změn daných novelizací Školského zákon v roce 2016 do pedagogické praxe, a to z pohledu učitelů prvního stupně základních škol v Ústeckém kraji. Data byla získávána prostřednictvím výzkumného šetření realizovaného v dostupných školách v Ústeckém kraji. Ke sběru dat byl využit nestandardizovaný výzkumný nástroj. Výstupem práce je strukturované doporučení pro možné zkvalitnění komplexní podpory učitelů prvního stupně v oblastech personální a odborné podpory, dalšího vzdělávání zaměřené na proinkluzivní tematiku.. -- Abstrakt: The main theme of this bachelor thesis is the issues of evaluation of selected elements of inclusive education from the point of view of elementary school teachers in the Ústí nad Labem Region. The theoretical part focuses on changes in the development of education in historical periods. We have outlined the basic schemas of changing approaches towards educating individuals with specific educational needs. Attention was paid to defining the legislative framework of inclusive education. The empirical part of the thesis is focused on presenting the results of a survey research focused on the analysis of the selected aspects of inclusive education and the impact of legislative changes made by the amendments to the Education Act in 2016 to educational practice from the point of view of primary school teachers in the Ústí nad Labem Region. The data was obtained through research conducted in accessible schools in the Ústí nad Labem Region. The result of the thesis is a structured recommendation for possible quality improvements in the areas of personal and professional support for elementary school teachers, including further education focused on themes promoting inclusion.
    Svoboda, Zdeněk, 1976-. Tirpák, Jan, 1983-. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra pedagogiky
    podpůrná opatření (vzdělávání). speciální vzdělávací potřeby. inkluze. poradenství. vzdělávání pedagogů. inclusion. supportive measures. advisory services. special educational needs. teacher training. bakalářské práce
    37.04. (043)378.22

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.