Počet záznamů: 1  

Možnosti zlepšení dramatické výchovy ve vesnických MŠ

  1. DA 9627
    Soudská, Veronika, 1988-
    Možnosti zlepšení dramatické výchovy ve vesnických MŠ / Veronika Soudská. -- 2018. -- 50 listů : barevné ilustrace, schémata. -- Vedoucí práce Dana Novotná. -- Oponent Jana Kuželková. -- Abstrakt: Bakalářská práce se zaměřuje na edukaci metod a technik dramatické výchovy v jednotřídních vesnických mateřských školách, zejména zapojování technik DV do hlavních činností dne. Bakalářská práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. V teoretické najdeme potřebné informace o vlivu dramatické výchovy na osobnost dítěte, soulad DV se ŠVP. Rozebereme požadavky na osobností rozvoj pedagoga, možné přístupy pedagoga a role pedagoga v dramatické výchově. Popíšeme hry a další metody a techniky DV. Provedeme rozbor vhodných podmínek a prostředí pro efektivní aplikaci lekce DV. V praktické části najdeme organizaci a popis mateřských škol, vypracovanou a aplikovanou ukázkovou lekci dramatické výchovy, včetně jejího hodnocení ze strany dětí a pedagogů. Závěrem je uvedeno vyhodnocení výsledků práce a doporučení opatření pro zvýšení pozitivního působení DV. V příloze doporučená odborná literatura pro rozvoj pedagogů a fotodokumentace provedených lekcí.. -- Abstrakt: The bachelor thesis focuses on the methods and techniques of drama education (DE) in single-class village kindergartens, especially the integration of DE techniques into the main activities of the day. The bachelor thesis is divided into two parts - theoretical and practical. In the theoretical part we can find the elementary information about the influence of dramatic education on the personality of the child, the consistency of DE with School educational programme (SEP). We analyze the requirements of the teacher's personal education and development, the possible approaches of the teacher to DE and the proper role of the teacher in DE. We describe games and other DE methods and techniques. We analyze the appropriate conditions and environment for the effective application of the DE lesson. In the practical part we can find the organization and description of kindergartens, where a practical lesson was provided, a draft of dramatic lesson, including its evaluation by both children and teachers. Final evaluation of the bachelor thesis brings recommended measures to increase the positive effect of DE. Attached in the appendix is professional literature recommended for the development of teachers and photo documentation of provided practical lessons.
    Novotná, Dana, 1970-. Kuželková, Jana. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra výchov uměním
    dramatická výchova. děti předškolního věku. vesnické mateřské školy. drama education. village type kindergarten. bakalářské práce
    792:37.016. 316.346.32-053.4. (043)378.22

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.