Počet záznamů: 1  

Hudba jako motivační stimul pro dramatizaci s dětmi předškolního věku

  1. DA 9629
    Tyčová, Vendula, 1994-
    Hudba jako motivační stimul pro dramatizaci s dětmi předškolního věku / Vendula Tyčová. -- 2018. -- 101 listů : barevné ilustrace, noty + 1 DVD. -- Oponent Petr Ježil. -- Vedoucí práce Dana Novotná. -- Abstrakt: V této bakalářské práci, jsme se zaměřili na dramatickou výchovu, která bude stimulována verbálním a neverbálním hudebním podtextem. Teoretické části jsme se zmínili o principech, formách, strategiích a technikách dramatické výchovy. Při výzkumu se chceme zaměřit především na to, zda děti více motivuje hudba s verbálním nebo neverbálním hudebním podtextem při dramatické výchově. Zda děti vnímaly nebo jen mechanicky opakovaly, bez ohledu na hudbu, pohyby, které vystihovaly děj. Výzkumnou část jsme rozšířili rozpracováním na věkové skupiny, v rozmezí 2-7 let a neopomenuli jsme zmínit i vliv na děti s handicapy, které v mateřské škole máme. Při pozorování jsme se zaměřili na to, zda děti dávaly přednost vnímání hudby nebo pohybu a zajímalo nás, zda dokáží vnímat hudbu a v souladu s hudbou zapojit pohyby, které poukazovaly na děj hudby. Použili jsme hudbu s verbálním hudebním podtextem i bez verbálního hudebního podtextu. Hudba bez verbálního hudebního podtextu bude realizována výrazným námětem dramatizace. Hudbu s verbálním hudebním podtextem jsme v dramatizaci realizovali pohyby spojenými s textem písně. V závěru jsme hodnotili reakce dětí a výsledky výzkumu.. -- Abstrakt: This Bachelor thesis is focused on dramatical education, which will be stimulated by a verbal and a non-verbal musical subtext. In theoretical part we mentioned principals, forms, strategies and drama education techniques. We would like to primarily get to know whether children are more motivated by music with verbal or non-verbal musical subtext. If they percieve or if they only mechanically repeat, despite the music, movements depicting the story. We will also extend the research part to the development according to age groups, in the range of 2-7 years, and we will mention the influence on children with handicap, which we have at our kindergarten. For us, it will be very important to observe whether children prefer to perceive music or movements, and above all, we wonder if they can perceive music and, in accordance with music, involve movements that point out the story of music. We used music with a verbal musical context and without a verbal musical context. Music without a verbal musical context will significantly specify the theme of dramatization. As for music with a verbal musical context, the movements associated with the lyrics of the song will be reflected in dramatization. At the end we evaluated reactions of children and outcome of the research.
    Ježil, Petr, 1951-. Novotná, Dana, 1970-. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra výchov uměním
    hudebně-pohybová výchova. dramatická výchova. muzikoterapie. děti předškolního věku. hudba. children of preschool age. drama education. music and movement education. music. music therapy. bakalářské práce
    [793.3:78]:37.016. 792:37.016. 615.851:78. 316.346.32-053.4. (043)378.22

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.