Počet záznamů: 1  

Adaptační potíže dětí a dospívajících v důsledku ústavní výchovy

  1. DA 9642
    Hönigová, Eva, 1976-
    Adaptační potíže dětí a dospívajících v důsledku ústavní výchovy / Eva Hönigová. -- 2018. -- 64 listů : grafy. -- Vedoucí práce Slavomil Fischer. -- Oponent Arnošt Smolík. -- Abstrakt: Cílem této bakalářská práce je analyzovat prostředí ústavní výchovy a upozornit tak na možný vznik adaptačních potíží u dětí a dospívajících v důsledku ústavní výchovy. Teoretická část práce v jednotlivých kapitolách vymezuje pojmy rodina, emocionální deprivace, charakterizuje prostředí výchovného ústavu, jednotlivé typy etopedických zařízení. Definuje poruchy chování u dětí, uvádí některé příčiny poruchového chování a popisuje jednotlivé formy poruch chování, dále její klasifikaci z hlediska pedagogického a medicínského. V práci jsou uvedena některá diagnostická doporučení a případové studie žáků s poruchou chování. Praktickou část práce tvoří výsledky kvantitativního výzkumného šetření, jehož cílem bylo zjistit, jak velký je vliv ústavní výchovy na následnou reedukaci dětí s nařízenou ústavní či ochrannou výchovou pro jejich začlenění ve společnosti. Součástí práce jsou konkrétní závěry a doporučení pro praxi.. -- Abstrakt: The aim of this bachelor thesis is to analyze the environment of institutional education and to draw attention to the possible emergence of adaptive difficulties in children and adolescents as a result of institutional education. The theoretical part of the work in individual chapters defines the concepts of family, emotional deprivation, characterizes the environment of educational institution, individual types of etopedic facilities. It defines behavioral disorders in children, presents some causes of disturbing behavior and describes individual forms of behavioral disorders, as well as its classification in terms of pedagogy and medicine. There are some diagnostic recommendations and case studies of pupils with behavioral disorders. The practical part of the thesis brings the results of a quantitative research study aimed at determining the influence of institutional education on the subsequent re-education of children with ordered constitutional or protective education for their inclusion in society. The thesis includes specific conclusions and recommendations for practice.
    Fischer, Slavomil, 1962-. Smolík, Arnošt. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra pedagogiky
    ústavní výchova. náhradní výchovná péče. deprivace (psychologie). rodina. emocionální deprivace. poruchy chování. family. emotional deprivation. institutional care. behavioral disorders. bakalářské práce
    364-783.2-053.2. 364-782.4. 159.922/.923. (043)378.22

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.