Počet záznamů: 1  

Aspekty narušené komunikační schopnosti u žáků v prvních třídách základních škol

  1. DA 9111
    Zoulová, Michaela, 1991-
    Aspekty narušené komunikační schopnosti u žáků v prvních třídách základních škol / Michaela Zoulová. -- 2017. -- 72 stran : grafy. -- Oponent Ilona Pešatová. -- Vedoucí práce Václava Tomická. -- Abstrakt: Předložená diplomová práce se věnuje projevům narušené komunikační schopnosti u žáků prvních tříd základních škol z různých regionů České republiky. Mezi skupiny jejího zájmu patří kromě dětí intaktních rovněž děti, které splňují diagnostická kritéria syndromu ADHD nebo žijí v odlišných kulturních podmínkách. Teoretická část práce vychází z analýzy odborné literatury. Obsahuje obecné poznatky o problematice narušené komunikační schopnosti, ADHD a odlišných kulturních podmínek a dále popisuje regionální charakteristiky zvolených krajů, které by mohly mít vliv na rozvoj komunikační schopnosti dítěte. Empirická část popisuje a analyzuje výsledky screeningového vyšetření, které zjišťovalo úroveň komunikačních schopností u jednotlivých dětí a zkoumalo možný vliv kraje, věku a přítomnosti znevýhodnění na tyto schopnosti.. -- Abstrakt: The following thesis is focused on symptoms of communication disorder in first grade primary school pupils from different regions of the Czech Republic. The attention of the text is not only on "normal" children but also on children with ADHD or children from different cultural or social environment. Theoretical part of the thesis comes from analysis of technical bibliography. It contains general knowledge about communication disorder, ADHD and different social or cultural environment and it also includes regional characteristics of selected Czech regions, which can have an influence on communication skills of children. Empirical part of the thesis describes and analyses the results of a screening focused on level of communication skills in every single child and examines the possible influence of region, age, or existence of a handicap on this skills.
    Pešatová, Ilona. Tomická, Václava. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra pedagogiky
    školní zralost. porucha pozornosti spojená s hyperaktivitou. narušená komunikační schopnost. ADHD. sociokulturní znevýhodnění. communication disorder. sociocultural handicap. diplomové práce
    373.29. 616.89-008.47-008.481. (043)378.2

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.