Počet záznamů: 1  

Jak se učitelé učí

  1. KB 21107
    Šeďová, Klára, 1974-
    Jak se učitelé učí : cestou profesního rozvoje k dialogickému vyučování / Klára Šeďová, Roman Švaříček, Martin Sedláček, Zuzana Šalamounová. -- Vydání první. -- Brno : Masarykova univerzita, 2016. -- 325 stran : ilustrace ; 23 cm. -- Na obálce nad názvem: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta. -- 250 výtisků. -- Abstrakt: Kniha prezentuje výsledky akčního výzkumu, jehož cílem bylo zavést dialogické vyučování do výuky na druhém stupni základní školy a zavádění změny systematicky zkoumat. Monografii otevírají dvě teoretické kapitoly. První přibližuje ústřední koncept dialogického vyučování jakožto komunikačního uspořádání výuky, jehož cílem je podněcovat myšlení žáků a prohlubovat jejich porozumění výukovému obsahu. Druhá pojednává o tom, jakým způsobem se učitelé mohou v rámci profesního rozvoje učit proměňovat svoji práci, a to za pomoci videonahrávek vlastní výuky, jejich následné analýzy a reflexe.Těžištěm knihy je výzkumné šetření, v jehož centru stál rozvojový program pro učitele, skládající se ze složky teoretické, zkušenostní a reflektivní. Ve třech kapitolách představujících výsledky výzkumu nejprve ukazujeme, nakolik se učitelům povedlo prosadit změnu a jak ji jejich žáci vnímali. Posléze prostřednictvím mozaiky příběhů učitelů popisujeme přechod od klasického vyučování k vyučování dialogickému a dokumentujeme nejen to, jak se učitelé vyrovnávali se zažitými způsoby svého jednání a s potenciálními problémy, které jim v realizaci dialogického vyučování bránily, ale také ukazujeme schopnosti učitelů reflektovat vlastní výuku. Sedmero kazuistik uzavírá syntéza, která vypovídá zejména o tom, jak obtížné je změnit vlastní jednání, zvláště má-li jít o komplexní a hlubokou proměnu. -- ISBN : 978-80-210-8462-9 (brožováno).
    Švaříček, Roman, 1978-. Sedláček, Martin, 1979-. Šalamounová, Zuzana, 1984-. Masarykova univerzita. Filozofická fakulta
    2013-2016. 2011-2020. učitel a žák. základní vzdělávání. vyučovací metody. dialogické vyučování. případové studie. akční výzkum - Česko - 2011-2020. teacher and learner. elementary school education. teaching methods. case studies. action research - Czechia - 2011-2020. kolektivní monografie. collective monographs
    37.064.2. 373.3. 37.091.3. 37.091.33-021.364. 001.87. 303.442.2. (437.3). (048.8:082)

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.