Počet záznamů: 1  

Výzkum postojů dětí a mladistvých k autoritám

  1. DA 7723
    Holečková, Veronika, 1993-
    Výzkum postojů dětí a mladistvých k autoritám / Veronika Holečková. -- 2017. -- 101 listů : grafy. -- Oponent Jiří Škoda. -- Vedoucí práce Pavel Doulík. -- Abstrakt: Diplomová práce má jako ústřední téma postoje dětí a mladistvých k autoritám. V úvodu teoretické části diplomové práce je popsána základní informační rešerše k tématu, tedy vymezení pojmu autority, vztahu k autoritám, geneze vztahu k autoritám, problematika vývojové psychologie se zaměřením na období staršího školního věku a mladistvých. Dále jsou uvedeny základy metodologie kvantitativně orientovaného pedagogického výzkumu. Empirickou část tvoří formulace výzkumného problému, stanovení cílů výzkumu, hypotéz, volba a charakteristika výzkumného vzorku. Následně jsou komparovány dvě věkové skupiny, děti ve věku 12 - 13 let (žáci základních škol) a mladiství ve věku 18 let (studenti středních škol). Výzkum byl realizován v Libereckém kraji na vzorku 100 respondentů v každé věkové skupině. Získaná data jsou statisticky vyhodnocena a následně jsou formulovány hlavní závěry výzkumu a navrhnuta doporučení pro praxi.. -- Abstrakt: The diploma thesis has as central theme attitudes of children and adolescents to the authorities. The introduction of the thesis describes the basic information and research on the topic, definition of the concept of authority, respect for authority, the genesis of the relationship to authorities, the problem of developmental psychology with a focus on the older school age and adolescents. The following are the basic methodology of quantitatively oriented educational research. The empirical part consists of a formulation of the research problem, objectives of research, hypothesis, choice and characteristics of the research sample. Subsequently we compare two age groups, children aged 12 to 13 years (primary school pupils) and adolescents aged 18 years (high school students). The research was conducted in the Liberec region on a sample of 100 respondents in each age group. Collected data are statistically evaluated and subsequently formulated the main research findings and suggested recommendations for practice.
    Škoda, Jiří, 1972-. Doulík, Pavel, 1977-. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra pedagogiky
    poruchy chování. dospívání. autorita. autorita ve výchově. autorita pedagoga. authority in education. teacher authority. behavioral disorders in adolescence. diplomové práce
    616.89-008.447. 159.922.8. 612.661. 316.462. (043)378.2

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.