Počet záznamů: 1  

Sebevýchova a sebevzdělávání dětí a mládeže ze sociálně znevýhodněného prostředí

  1. DA 7725
    Macas, Daniel, 1991-
    Sebevýchova a sebevzdělávání dětí a mládeže ze sociálně znevýhodněného prostředí / Daniel Macas. -- 2017. -- 74 listů, [2] nečíslované listy příloh : grafy. -- Vedoucí práce Jiří Škoda. -- Oponent Ilona Pešatová. -- Abstrakt: Tato diplomová práce se zabývá komparací úrovně sebevýchovy, sebevzdělávání a motivace u vybraných skupin dětí a mládeže (dětské domovy, sociálně neznevýhodněné prostředí). Hlavním cílem práce je identifikovat faktory, které usnadňují či naopak znesnadňují rozvoj seberealizačních aktivit. Sestavit žebříčky těchto faktorů a získaná data mezi skupinami porovnat. Dalším cílem je zjistit, zda mají vybrané skupiny dětí a mládeže motivaci v životě uspět, splnit si své cíle a sny. Stejně jako u předchozího cíle výsledná data porovnáme. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části se zabýváme definicí a problematikou sociálního znevýhodnění a sociálního vyloučení. Dále popisujeme specifika péče o jedince ze sociálně znevýhodněného prostředí. Tuto část zakončíme motivací k celoživotní sebevýchově a sebevzdělávání. V části praktické se zaměřujeme na kvantitativní metodologii výzkumného šetření. Po základní charakteristice výzkumu následují veškeré zjištěné výsledky, kde data analyzujeme a vyhodnocujeme.. -- Abstrakt: This diploma thesis compares the level of self-education, self-cultivation and motivation of selected groups of children and young people (from foster homes and socially disadvantaged environments). The main aim is to identify factors which simplify or, on the other hand, complicate the development of self-realisation activities, create a list of them and compare the results. Another important aim is to find out if selected groups of children and young people have a motivation to succeed in real life. We also compare the results. The diploma thesis is made up of both theoretical and practical parts. In the theoretical section we focus on defining the problem of social disadvantage and social exclusion. Afterwards we describe specifics of foster family care for individuals from socially disadvantaged environments. We end this section with a motivational speech about how important a lifelong self-education is. In the practical section, we focus on the quantitative methodology of our research. First we define our research, describe the data obtained and then analyse and interpret the results.
    Škoda, Jiří, 1972-. Pešatová, Ilona. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra pedagogiky
    sociální vyloučení. sociálně vyloučené lokality. sebevzdělávání. seberealizace. Sebevýchova. děti a mládež. sociální znevýhodnění. motivace. self-cultivation. self-education. children and young people. social disadvantage. social exclusion. self-realization. motivation. diplomové práce
    364.624.4. 316.334.55/.56:364.624.4. 37.041. 316.628. (043)378.2

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.