Počet záznamů: 1  

Analýza žákovských postojů k matematice na 1. stupni ZŠ

  1. DA 7815
    Polák, Jindřich, 1988-
    Analýza žákovských postojů k matematice na 1. stupni ZŠ / Jindřich Polák. -- 2017. -- 68 listů : grafy. -- Oponent Jan Melichar. -- Vedoucí práce Vlastimil Chytrý. -- Abstrakt: Diplomová práce se zabývá vztahem žáků k předmětu matematika na prvním stupni základní školy ve třetích, čtvrtých a pátých ročnících. Hlavním cílem diplomové práce bylo zjistit postoje žáků 1. stupně ZŠ k vyučovacímu předmětu matematika. Dílčími cíli, vedoucími k splnění hlavního cíle, byly rešerše literatury pojednávající o postojích v obecné rovině, o jejich změnách a měření; analýza současného stavu řešené problematiky v celosvětovém i domácím měřítku; stanovení vhodného výzkumného nástroje, jeho administrace a statistické zpracování získaných dat směřujících k ověření hypotéz. Doplňkovými cíli bylo zjistit vliv pohlaví, ročníku, věku, vzdělání rodičů, a lokality školy na postoje žáka k matematice. Jako výzkumný nástroj byl použit dotazník s 5-stupňovými škálovanými položkami Likertova typu, který byl administrován 225 žákům čtyř základních škol. Získaná data byla analyzována za pomocí deskriptivní a induktivní analýzy.. -- Abstrakt: This thesis deals with the relationship of students to the subject of mathematics in primary schools in the fourth and fifth grades. The main aim of the thesis was to determine the attitudes of primary school pupils in the 1st grade to the living teaching of mathematics. Sub-targets, leading to fulfill the main goal, the research literature on attitudes in general, their changes and measurement; analysis of the current state of the solved problems globally and domestically; determine the appropriate research tools, his administration and statistical processing of data aimed at verifying hypotheses. Additional objectives were to determine the influence of gender, grade, age, parents' education, and school locations on the attitude towards mathematics. As a research tool questionnaire was used with 5-step Likert-scaled items of the type, which was administered to 225 pupils of four primary schools. Data were analyzed using descriptive and inductive analysis.
    Melichar, Jan, 1940-2022. Chytrý, Vlastimil, 1984-. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra primárního vzdělávání
    matematika. matematické myšlení. žáci. základní škola. mathematics. students. elementary school. diplomové práce
    51. 51:165. (043)378.2

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.