Počet záznamů: 1  

Badatelsky orientované vyučování ve výuce chemie na střední škole

  1. DA 7199
    Skálová, Kateřina, 1990-
    Badatelsky orientované vyučování ve výuce chemie na střední škole / Kateřina Skálová. -- 2016. -- 89, 31 listů : barevné ilustrace, grafy, schémata + 1 CD. -- Vedoucí práce Milan Šmídl. -- Abstrakt: Tato práce řeší problematiku badatelsky orientované výuky jako výukové metody na středních školách. Cílem této práce je zjistit postoj žáků střední školy k badatelsky orientované výuce v praxi. Zaměřila jsem se na žáky všech ročníků střední školy a porovnávala jsem jejich vztah k badatelsky orientované výuce. V praxi jsem ověřila celkem 4 laboratorní chemické pokusy vybrané vždy dle probíraného učiva v daném ročníku. Postoj žáků jsem ověřovala pomocí interview a dotazníků. Dotazníky a interview jsem vyhodnocovala dle jednotlivých ročníků. Po vyhodnocení dat jsem dospěla k závěru, že vztah k badatelsky orientované výuce závisí nejvíce na věku (čím mladší, tím hravější). Dále závisí na tom, zda žáci mají s tímto stylem výuky kladnou předchozí zkušenost. Badatelsky orientovaná výuka je testovanými žáky přijímána jako metoda zábavná, ale zařadili by ji spíše jako metodu doplňkovou k výuce klasické či jako dobrovolné odpolední kroužky. Do běžné výuky by ji zařadili částečně.. -- Abstrakt: The thesis looks into the issue of inquiry-based learning as a teaching method in secondary schools. The aim of this work is to determine the attitude of high school students of inquiry-based learning in practice. I focused on students of all grades in the high school and I compared their attitude to the inquiry-based learning. In practice I demonstrated 4 laboratory chemistry experiments in total, always selected according to the discussed subject matter in a given year. I checked the attitude of pupils through interviews and questionnaires. The questionnaires and the interviews have been evaluated according to individual years. After data´s evaluation I have concluded that the attitude towards inquiry-based teaching depends mostly on the age (the younger the playful). Furthermore it depends on whether students have positive previous experience with this style of teaching. Inquiry-based learning is accepted by tested pupils as an entertaining method, but they would have rather ranked it as a complementary method for classical teaching or as a voluntary afterschool. They would include it into lesson partially.
    Šmídl, Milan. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra chemie
    badatelsky orientovaná výuka. chemické pokusy. inquiry-based learning (IBL). chemical experiments. diplomové práce
    37.091.313:159.955. 54:001.891.5. (043)378.2

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.