Počet záznamů: 1  

Postoje žáků 2. stupně základních škol k vybraným aspektům inkluzivního vzdělávání

  1. DA 6334
    Štolpová, Michaela, 1983-
    Postoje žáků 2. stupně základních škol k vybraným aspektům inkluzivního vzdělávání / Michaela Štolpová. -- 2016. -- 72 listů. -- Vedoucí práce Zdeněk Svoboda. -- Abstrakt: Podpora rozvoje inkluzivního vzdělávání je jedním z nejvýznamnější současných trendů v českém vzdělávacím systému. Teoretická východiska práce jsou orientována na problematiku vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami, představení konceptu inkluzivního vzdělávání, jeho východisek, vývoje a podmínek realizace, problematiku připravenosti českého vzdělávacího systému na realizaci inkluzivního vzdělávání, legislativní rámec a strategie podpory inkluze v ČR a další aspekty. Pozornost je věnována také problematice postojů, jejich utváření a případného ovlivňování. Praktická část je věnována prezentaci výzkumného šetření orientovaného na zjištění postojů žáků 2. stupně základních škol k vybraným aspektům inkluzivního vzdělávání. V rámci sběru dat bylo využito dotazníků s otevřenými či škálovanými položkami a mikropříběhy. Výstupem práce jsou doporučení pro možné pozitivní ovlivňování názorů a postojů žáků směrem k přijímání odlišnosti a podpoře inkluzivního prostředí ve vzdělávání.. -- Abstrakt: Support of the inclusive education development is one of the most important current trends in the Czech educational system. The theoretical basis of the work is focused on education of children, pupils and students with special educational needs, introducing of the concept of inclusive education; the background, the development and implementation conditions, the issue of preparedness of the Czech educational system in the field of inclusive education implementation; legislative framework and strategies to support inklusive education in the Czech Republic and other aspects. Attention is also paid to the attitudes, their formation and possible influencing. The practical part is focused on the presentation of the outputs of research oriented on 2nd grade elementary school pupils attitudes towards selected aspects of inclusive education analysis. For data gatheringa questionnaire with open or scaled items and micro-stories was used. The outcome of this work are recommendations for possible positive influence of opinions and attitudes toward accepting differences and promote inclusive environment in education.
    Svoboda, Zdeněk, 1976-. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra pedagogiky
    integrovaná výchova a vzdělávání. speciální vzdělávací potřeby. inkluzivní vzdělávání. education. special eduactional needs. inclusive education. bakalářské práce
    37.043.2. (043)378.22

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.