Počet záznamů: 1  

Matematické pojmy ve výuce předmětů ze vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět

  1. DA 6153
    Šantorová, Nicole, 1991-
    Matematické pojmy ve výuce předmětů ze vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět / Nicole Šantorová. -- 2016. -- 118 listů : ilustrace, grafy. -- Vedoucí práce Jiří Henzl. -- Abstrakt: V diplomové práci na téma ,,Matematické pojmy ve výuce předmětů ze vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět'' jsme se věnovali propojování matematiky a přírodovědně zaměřených předmětů ve výuce na 1. stupni základní školy. Hlavním cílem práce bylo zjistit, jak oblíbené je integrované vyučování u učitelů prvního stupně ZŠ a u studentů, kteří se na toto povolání připravují. Konkrétně jsme zkoumali četnost a obtížnost integrace matematiky v kombinaci s předměty ze vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět. V teoretické části jsme popisovali pro naši práci důležitou problematiku výuky vybraných školních předmětů a vhodných témat, a to jak z pohledu RVP ZV, tak i konkrétních školních vzdělávacích programů. Obecně jsme se pak věnovali pojmu integrace obsahu vyučování. To jsme poté aplikovali na dotčené učivo. V praktické části jsme pomocí dotazníkové výzkumné metody zjišťovali, jak učitelé a studenti z oboru Učitelství pro 1. stupeň ZŠ vnímají předmětovou integraci a jak ji zařazují do své výuky. V metodické části jsme předložili náměty pro integraci matematického učiva do výuky předmětů ze vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět.. -- Abstrakt: In the thesis on the topic of ,,Mathematical terms in teaching subjects of the Humans and their world educational area'' we focused on integration mathematics and scientifically oriented subjects in education at the first grade of primary schools. The main objective was to determine, how popular is the integrated teaching among primary school teachers and primary school students, who are preparing for this profession is. Specifically, we examined the frequency and difficulty of integrating mathematics combined with subjects of the Humans and their world educational area. In the theoretical part we described our work raises important issues regarding the teaching of school subjects selected and suitable topics, both from the perspective of the FEP BE, and specific school educational programs. Next, we were generally devoted to integrating the content of teaching and it was applied to the touched curriculum then. In the practical part, we used questionnaire method in order to find out how teachers and students of the field of study for the first grade of primary school perceive the content integration, and how do they classified it into their teaching. In the methodological part, we presented suggestions for integrating math curriculum into teaching subjects of the Humans and their world educational area.
    Henzl, Jiří. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Pedagogická fakulta. Katedra matematiky
    výchova a vzdělávání. matematika. přírodovědné předměty. RVP ZV. prvouka. přírodověda. vlastivěda. školní vzdělávací program. integrované vyučování. mathematics. basic studies. natural science. homeland studies. school educational program. integrated teaching. diplomové práce
    37.0. 376. 51. 5:37.016. (043)378.2

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.