Počet záznamů: 1  

Hodnocení žáků a jeho vliv na motivaci k učení

  1. DA 6211
    Poulová, Ivana, 1972-
    Hodnocení žáků a jeho vliv na motivaci k učení / Ivana Poulová. -- 2016. -- 91 listů : grafy. -- Vedoucí práce Renata Šikulová. -- Abstrakt: Abstrakt Práce se zabývá problematikou hodnocení žáků a jeho vlivem na motivaci k učení. V teoretické části jsou nejprve popsány formy školního hodnocení, ale také jeho funkce a jednotlivé fáze. Pozornost je věnována pozitivním a negativním stránkám hodnocení klasifikací, ale opomenuto nezůstane ani hodnocení slovní a ostatní formy hodnocení ve školní praxi. Motivace bude v textu podrobně popsána v několika kapitolách zaměřených na motivaci obecně, potřeby, které motivaci osobnosti provázejí, dále jednotlivé druhy motivace, jako jsou např. motivace školní a výkonová, motivace vnější a vnitřní. Poslední část teoretické části textu bude patřit hodnocení a jeho způsobům a aspektům, které motivaci podporují, kde je zdůrazněn význam sebehodnocení a práce s chybou. Primárním cílem empirické části je výzkumné šetření zaměřené na aktuální stav postoje k hodnocení a motivaci žáků, a to ze strany pedagogů i žáků samotných. Vzhledem k charakteru předkládaného textu byl zvolen kvantitativní výzkum v podobě dotazníkového šetření. Dotazníkové šetření bylo rozděleno na dvě části dotazník pro žáky a dotazník pro učitele.. -- Abstrakt: Abstract The work deals with the issue of pupils assessment and its impact on the motivation to learn. In the theoretical part there are methods of assessment of pupils, but also its function and phases. Attention is paid to the positive and negative aspects classification of pupils, but the text addressing also verbal evaluation and other forms of evaluation in school practice. Motivation will be described in detail in several chapters focusing on motivation in general, needs that accompany motivated personalities, as well as different kinds of motivation, such as pupil motivation for learning and school performance, motivation external and internal. The last part of the theoretical part will include the evaluation and its ways and aspects that encourage motivation, which emphasized the importance of self-esteem and work with errors. The primary aim of the empirical part is a research focused on the current attitudes towards evaluation and motivation of pupils, by teachers and pupils themselves. Due to the nature of the present text was elected quantitative research in the form of a questionnaire. The questionnaire was divided into two parts - a questionnaire for students and a questionnaire for teachers. Keywords School evaluation, motivation, self assessment, work with errors.
    Šikulová, Renata, 1963-. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra primárního vzdělávání
    sebehodnocení žáků. motivace. práce s chybou. school evaluation. motivation. self assessment. work with errors. diplomové práce
    371.264. 159.947.5. 316.628. (043)378.2

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.