Počet záznamů: 1  

Analýza klíčových problémů začlenění jinojazyčných mluvčích do školního prostředí na ZŠ

  1. DA 6178
    Veselovská, Martina, 1990-
    Analýza klíčových problémů začlenění jinojazyčných mluvčích do školního prostředí na ZŠ / Martina Veselovská. -- 2016. -- 67 listů, 14 nečíslovaných listů příloh : grafy + 1 CD. -- Vedoucí práce Jiří Hasil. -- Abstrakt: Diplomová práce se zabývá analýzou klíčových problémů začlenění jinojazyčných mluvčích do školního prostředí na ZŠ. Teoretická část DP představuje přehled jinojazyčných žáků v českých školách od obecných kritérií pro přijetí do povinné školní docházky až po zařazení cizince do odpovídajícího ročníku. Práce se rovněž věnuje významu sociokulturního prostředí, které hraje podstatnou roli při osvojování cílového jazyka. Empirická část DP analyzuje zjištěné údaje z terénního šetření na ZŠ v Libereckém a Ústeckém kraji. Analýza problémů spojených s integrací cizinců byla uskutečněna za pomoci dotazníků, pozorování a rozhovorů s cizinci. DP je zakončena doporučením pro školskou praxi, která jsou inspirována výzkumným šetřením na jednotlivých ZŠ. Celá DP je doplněna o přílohy obsahující dotazníky a grafy se zjištěnými údaji z terénního šetření.. -- Abstrakt: The Diploma thesis deals with the analysis of the key problems of foreign-language speakers' integration at elementary school. The first theoretical part presents a summary of non-native speakers at the Czech schools from the points of view of general criteria for their enrolment in schools up to placing the child into an appropriate class. The thesis also describes the importance of socio-culture environment that is essential for acquiring the target language. The second part analyzes gained date in a research at elementary schools in regions of Liberec and Ústí nad Labem. The data for analysis were collected by questionnaires, observations and interviews with foreigners focused on problems connected with integration of foreigners. The conclusion of the diploma thesis offers research-based recommendations for improvement. There are results of the research presented in graphs and the questionnaire that was prepared for the research in the supplement.
    Hasil, Jiří, 1957-. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra bohemistiky
    jazyková výuka. čeština. mateřský jazyk. děti cizinců. začleňování jinojazyčných mluvčích. jazyková vybavenost. sociokulturní prostředí. foreign-language speakers. integration of non-native speakers. language ability. socio-culture environment. Czech language. mother tongue. diplomové práce
    81'24. 811.162.3. 81'242. 316.346.32-053.2-054.6. (043)378.2

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.