Počet záznamů: 1  

Didaktické využití dějin města Krupky a jejího okolí ve výuce na ZŠ

  1. DA 4930
    Chmelík, Jiří, 1987-
    Didaktické využití dějin města Krupky a jejího okolí ve výuce na ZŠ / Jiří Chmelík. -- 2015. -- 164 listů : ilustrace + 1 CD. -- Vedoucí práce Josef Märc. -- Abstrakt: Diplomová práce nesoucí název, Didaktické využití dějin města Krupky a jejího okolí při výuce na ZŠ, se zabývá hledáním a vytvářením vhodných regionálně vstřícných didaktických postupů, nejlépe použitelných na druhém stupni základní školy a to s využitím minulosti i současnosti města Krupka. Práce je strukturována do dvou částí. První část je věnována obecnému vymezení regionálních dějin a jejich použití ve školní praxi, mimo to obsahuje analýzu konkrétní situace využití regionálních dějin na reálné škole v Krupce. Druhá praktická část práce pokládá základy k teoretickému uchopení významných momentů z dějin města, které jsou doplněny o výčet použitelných informačních zdrojů, které se nacházejí v Krupce a jejím okolí. Tyto dva kroky jsou následně podrobeny didaktické analýze, která z nich v obecné rovině krystalizuje vhodné poznatky k praktickým didaktickým návrhům. V závěru práce se nachází několik systémově pojatých didaktických postupů využívajících Krupku a její historii pro výuku dějepisu na druhém stupni základní školy.. -- Abstrakt: This thesis bearing the name, The didactic using history of town Krupka and her arounding in teaching on the 2nd stage of Primary schools, deals with finding and creating appropriate regionally-friendly teaching methods, best-in secondary school and using the past and the present of the town Krupka. The work is divided into two parts. The first part is devoted to general definition of regional history and their use in school practice, it also contains an analysis of the specific situation of the use of regional history in the real school in Krupka. The second part of work lays the foundation for theoretical gripping of significant moments from the history of the city, which are supplemented by a list of useful information sources that are located in Krupka and its surroundings. These two steps are then subjected to a didactic analysis, which have in general crystallizes appropriate knowledge to practical didactic proposals. In conclusion, there are several systemic conceived teaching methods using Krupka and its history for history teaching in secondary schools.
    Märc, Josef, 1964-. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra historie
    regionální dějiny. regionální historiografie. Krupka (Česko : oblast). Krupka. region. muzeum. exkurze. archiv. ŠVP. RVP. pedagogické šetření. myšlenková mapa. město. městská rada. rychtář. lokátor. městské právo. horník. horní právo. gotika. renesance. didaktická analýza. didaktické postupy. pracovní listy. mapa dějin. Facebook. projektová výuka. regional history. museum. field trip. archive. pedagogical investigation. mind map. town. city council. magistrate. locator. municipal law. miner. upper right. Gothic. Renaissance. didactic analysis. teaching practices. worksheets. history map. classroom project. diplomové práce
    93/94-027.541. 930-027.541. (437.315). (437.15). (043)378.2

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.