Počet záznamů: 1  

Hodnota poznatků a zkušeností pro život seniorů navštěvující kurzy Univerzity třetího věku v Ústí nad Labem

  1. DA 4662
    Grezlová, Barbora, 1992-
    Hodnota poznatků a zkušeností pro život seniorů navštěvující kurzy Univerzity třetího věku v Ústí nad Labem [rukopis] / Barbora Grezlová. -- 2015. -- 89 l., [10] l. příl. : schémata, tabulky + 1 CD-ROM. -- Ved. práce Jiří Šlégl. -- Abstrakt: Tato práce se zabývá hodnotou poznatků a získaných zkušeností seniorů, kteří se rozhodli navštěvovat Univerzitu třetího věku v Ústí nad Labem. Rozmach celoživotního vzdělávání je úzce spojen na jedné straně s rozvojem moderní společnosti a koncepcí, že se lidé musí učit a vzdělávat v průběhu celého života, a na druhé straně souvisí s přibývajícím počtem osob v postproduktivním věku, pro které je význam vzdělávacích aktivit velmi vysoký, a to zejména z hlediska nové životní perspektivy a smyslu. V naší práci se zabýváme důvody, díky kterým chtějí osoby v seniorském věku získávat nové informace a prohlubovat své dosavadní zkušenosti a také tím, jak tato aktivita ovlivňuje jejich běžný život. V teoretické části jsou objasněny základní pojmy tématu, popsáno stáří a změny stárnutím podmíněné, gerontagogika jako vědní disciplína zabývající se vzděláváním, výchovou a péčí o seniory, dále jsou rozepsány vzdělávací příležitosti této věkové skupiny s bližším přihlédnutím k Univerzitě třetího věku. V empirické části jsou zjišťovány pohnutky a motivace pro vzdělávací aktivity osob v seniorském věku. Byla využita kvalitativní metoda, hloubkové rozhovory.. -- Abstrakt: This dissertation deals with the value of the knowledge and experience gai-ned by seniors, who decided to attend the University of The Third Age in Ústí nad Labem. The expansion of lifelong learning is closely linked on the one hand with the development of modern society and concepts that people have to learn and are learning throughout their lives, and on the other hand, is related to the increasing number of people in advanced age, for who is the importance of educational activities very high, especially in terms of new perspective on life. In our dissertation we deal with the reasons that motivates elderly peo-ple to gain new information, deepen their experience and how this affects their daily life. The theoretical part explains the basic concepts of the subject, describing old age and resulting changes, gerontagogy as a discipline dealing with education, upbringing and care for the elderly, further there are described educational opportunities of this age group with a closer consideration of The Third age university. In the empirical part the moti-ves and motivation for the educational activities of the elderly people are determi-ned. The combination of qualitative methods and in-depth interviews were used.
    Šlégl, Jiří. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra primárního vzdělávání
    univerzity třetího věku. vzdělávání seniorů. aktivní stárnutí. senioři. gerontagogika. Ústí nad Labem (Česko). hodnota. informace. sociální kontakt. age. value. information. social contact. gerontagogy. University of the Third Age. bakalářské práce
    378:374.72. 374.7-053.9. 316.728-026.12-053.9. 316.346.32-053.9. 37.013.83-053.9. (437.315). (437.15). (043)378.22

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.