Počet záznamů: 1  

Výuka anglického jazyka u integrovaných nevidomých žáků

  1. DA 4523
    Černá, Klára, 1990-
    Výuka anglického jazyka u integrovaných nevidomých žáků [rukopis] / Klára Černá. -- 2015. -- 86 l. : barev. il. + 1 CD-ROM. -- Ved. práce Jana Pavlíková. -- Abstrakt: Tato diplomová práce se zabývá problematikou výuky anglického jakzyka u zrakově postižených žáků. V teoretické části této práce se věnuji historii přístupu ke zrakově postiženým osobám, jelikož právě z ní vzešly současné trendy vzdělávání, kterými jsou integrace a inkluze. Dále se věnuji klasifikaci zrakových vad a s tím i spojeným kompenzačním pomůckám, které mají nevidomí a slabozrací k dispozici. Jedna z kapitol se rovněž věnuje osobnosti a psychice zrakově postiženého jedince, jelikož toto postižení má svá specifika, na které by vychovatelé a učitelé měli brát zřetel. Praktickou součástí této práce je výzkum na třech vybraných školách. Jedná se o speciální školu pro zrakově postižené žáky a dvě školy běžného typu, kde je však integrován nevidomý žák. Výzkum je zaměřen především na výuku anglického jazyka na daných školách. Cílem tohoto výzkumu je zhodnocení úspěšnosti integrace a porovnání různých metod výuky anglického jazyka u nevidomých žáků.. -- Abstrakt: This diploma thesis deals with the issue of teaching English to visually impaired students. Theoretical part of the thesis pays closer attention to the history of attitudes towards visually impaired people, because it gave basis to the current trends in education, which are intagration and inclusion. I also deal with classification of visual impairments and compensatory aids which are available for the people suffering from visual defects. Special chapter deals with the personality of visually impaired individuals, because this disability is interconnected with special kind of behaviour to which teachers and educators must pay closer attention. Practical part od this thesis consists of research conducted on three selected schools. These are special school pro visually disabled student and two regular schools where a blind pupil is being integrated. The research is primarily focused on the way how English language is being taught at selected schools. The goal of this research is to evaluate the success of the integration and also a comparison of the approaches of English language teaching to visually impaired students.
    Pavlíková, Jana, 1968-. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra anglistiky
    angličtina. nevidomé děti. děti se zrakovým postižením. kompenzační pomůcky. základní školy. integrace. visually impaired students. compensatory aids. integration. english. diplomové práce
    811.111. 316.344.6-056.262-053.2. 616-74/-76. 373.3. (043)378.2

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.