Počet záznamů: 1  

Trojrozměrný objekt a jeho dvojrozměrné znázornění v matematice na 1. stupni základní školy

  1. DA 4472
    Vejvodová, Veronika, 1988-
    Trojrozměrný objekt a jeho dvojrozměrné znázornění v matematice na 1. stupni základní školy [rukopis] / Veronika Vejvodová. -- 2015. -- 78 l. : il., tabulky + 1 CD-ROM. -- Ved. práce Dagmar Malinová. -- Abstrakt: Cílem práce bylo zjistit, s jakými typy zobrazení trojrozměrných objektů se žáci 1. stupně základní školy setkávají v učebnicích matematiky pro 1. a 5. ročník. Teoretická část vysvětluje pojmy spojené s touto problematikou. Dále je zaměřena na představivost, prostorovou inteligenci a mladší školní věk. Předmětem empirické části je výzkum učebnic, který je zaměřen na dvojrozměrné znázornění trojrozměrných objektů. Hodnotíme, jaké typy promítání se v učebnicích vyskytují. V tomto šetření je využita metoda sběru dat analýza dokumentů a analýza produktů člověka. Získaná data jsou posouzena kvalitativně i kvantitativně. Pro hodnocení získaných informací byly využity tabulky a vzorky obrázků z učebnic, které jsou doplněné slovním popisem.. -- Abstrakt: The aim of this thesis was to find out to which kinds of three-dimensional objects pupils of the first grade are introduced in the math textbooks for both the first and the fifth grade. Theoretical part explains terms which are connected to this question. Further, this part is focused on the visualisation and the spatial intelligence as well as on the pupils of younger age. The subject of the empirical part is research of textbooks which is concentrated on two-dimensional illustration of three-dimensional objects. We evaluate which kinds of projections occur in the textbooks. The method of collecting data analysis of documents and analysis of people's products is used within this investigation. Collected data is looked at from the both qualitative and quantitative perspective. In order to evaluate the collected information, both tables and examples of pictures from textbooks which are complemented by written description, were used.
    Malinová, Dagmar. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Pedagogická fakulta. Katedra matematiky
    matematika. matematické myšlení. učebnice základních škol. primární vzdělávání. zobrazení. primary education. mathematics. projection. textbooks. diplomové práce
    51. 51:165. 371.671:373.3. (043)378.2

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.