Počet záznamů: 1  

Využití pop-up geometrie v primárním matematickém vzdělávání

  1. DA 4253
    Petrová, Kateřina, 1989-
    Využití pop-up geometrie v primárním matematickém vzdělávání [rukopis] / Kateřina Petrová. -- 2014. -- 91 l. : barev. il., grafy, tabulky. -- Ved. práce Dagmar Malinová. -- Abstrakt: Cílem mé práce bylo najít možnosti využití pop-up modelování v klasických úlohách o tělesech a ověřit, že žáci prvního stupně základní školy jsou schopni s těmi to modely pracovat. Konkrétně bylo potřeba posoudit obtížnost a srozumitelnost této metody pro žáky a také časovou náročnost práce s pop-up modely. Práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část je věnována prostorové představivosti dítěte v mladším školním věku, vzdělávací oblasti Matematika a její aplikace, pojmům modelování, učební úloha, zásada názornosti a aktivního přístupu, metoda pozorování a dotazníku a pop-up geometrie. Empirická část obsahuje návody pro výrobu pop-up modelů a také konkrétní úlohy pro práci s nimi. Ke každé úloze jsou vypsány potřebné pomůcky, vhodný pop-up model, doporučené metody práce, účel dané úlohy a postup při zadávání úlohy. Dále je v praktické části popsán průběh a výsledky realizace včetně výsledků dotazníku pro žáky.. -- Abstrakt: The goal of my thesis was to find a possible usage of pop-up models in a typical tasks about objects and check that pupils on the first grade of elementary school are able to work with them. Specifically, it was necessary to assess the difficulty and clarity of this method and time requirements for work with pop-up models. The work is divided into two parts.The theoretical part is devoted to spatial imagination of a child at younger school age, to educational sphere Mathematic and its application and to concepts of modeling, learning task, the principle of illustration and proactive approach, the method of observation and questionnaire and pop-up geometry. The empirical part contains instructions for creation of pop-up models as well as specific tasks for working with them. Each task includes equipment needed, appropriate pop-up model, the recommended methods of work, the purpose of the task and steps for assigning the work. Further, the practical part describes the process and results of the implementation, including the results of the questionnaire for pupils.
    Malinová, Dagmar. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Pedagogická fakulta. Katedra matematiky
    matematické modelování. základní školy. prostorová představivost. pop-up geometrie. zásada názornosti. učební úloha. pop-up geometry. modelling. principle of illustration. learning task. diplomové práce
    519.673. 373.3. 159.954.4. (043)378.2

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.