Počet záznamů: 1  

Rozvíjení kompetence k učení prostřednictvím aktivizujících metod

  1. DA 4233
    Hojdarová, Jana, 1985-
    Rozvíjení kompetence k učení prostřednictvím aktivizujících metod [rukopis] / Jana Hojdarová. -- 2014. -- 94 l. : grafy, tabulky. -- Ved. práce Renata Šikulová. -- Abstrakt: Diplomová práce je zaměřena na rozvíjení kompetence k učení prostřednictvím aktivizujících metod na 1. stupni základní školy. Teoretické část se věnuje vymezení klíčových kompetencí, popisuje fyziologický proces učení a zabývá se podmínkami učení. Dále se zabývá definováním pojmu výukové metody a popisuje hlavní znaky frontální výuky a aktivizujících metod. Praktická část vychází z výsledků pozorování, které proběhlo v 3. až 5. ročnících základní školy v předmětu Člověk a jeho svět. Cílem pozorování byly situace, které se zabývaly prací s textem. Hlavní pozornost mířila na zjištění, z jakých zdrojů se ve výuce čte, jaké čtecítechniky učitelé zařazují a jak jsou žáci aktivně zapojeni do práce s textem. Na základě získaných výsledků, jsou v závěru práce předloženy ukázkové přípravy navyučovací hodinu s nejefektivnějším využitím práce s textem a zároveň pro podporu rozvoje kompetence k učení se zařazením aktivizujících metod.. -- Abstrakt: The thesis is focused on developing competencies for learning due to the activating methods for the first school of primary education. The theoretical part emphasizes the definition of key competencies as well as it describes the physiological learning process and it deals with the conditions of learning. It is also concerned with the definition of the concept of teaching methods and it describes the main features of frontal teaching and activation methods as well. The practical part is based on the results of observation which took place from 3th to 5th classes of primary school in the subject of Human and his world. The aim of this observation was situation that deals with working with text. The main focus is aimed at findings of the teaching reading resources using during the lesson besides that the teachers integrate different reading techniques and how the students are actively involved into working with text. On the basis of the obtained results, that is presented in the conclusion together with the preparation samples for learning lesson with the most efficient using of working with text and at the same time it is also promoted for the development of learning competence with using of the activation methods.
    Šikulová, Renata, 1963-. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra primárního vzdělávání
    psychodidaktika. základní školy. koncentrace (psychologie). pozornost. motivace. klíčové kompetence. aktivizující metody. práce s textem. learning. key competencies. activating methods. working with text. diplomové práce
    37.02:159.9. 373.3. 159.952.4/.5. 159.952. 612.821.2. 159.947.5. 316.628. (043)378.2

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.