Počet záznamů: 1  

Přirozenost ve výchově dle J.A. Komenského a J.J. Rousseau

  1. DA 2644
    Marko, Bronislava, 1965-
    Přirozenost ve výchově dle J.A. Komenského a J.J. Rousseau [rukopis] / Bronislava Marko. -- 2014. -- 59 l. -- Ved. práce Jan Hábl. -- Abstrakt: Bakalářská práce je zaměřena na přirozenost ve výchově J. A. Komenského a J. J. Rousseaua. V této práci si dovolíme porovnat filosofická východiska v pedagogických dílech obou autorů, která se vztahují k myšlence přirozenosti ve výchově, a pokusíme se objasnit jejich historický původ. Výchozím bodem této práce je předpoklad, že filosofické, resp. antropologické předporozumění určuje vlastní pedagogické počínání. Cílem práce je rozbor pojetí lidské přirozenosti v dílech zmíněných autorů a jeho implikace pro pedagogickou filosofii a praxi. Metodika práce je založena na deskriptivně-analytické a komparativní metodě. Nejprve je provedena analýza pramenných textů, která je zaměřena na vyhledávání historických souvislostí v biografiích obou myslitelů s přihlédnutím k vývoji jejich pedagogického názoru. Následuje deskripce a komparace pojetí přirozenosti ve stěžejních pedagogických dílech Velká didaktika J. A. Komenského a Emil, čili o vychování J. J. Rousseaua. Poslední částí je implikace antropologických východisek obou autorů, která dodnes významně ovlivňují pedagogickou vědu.. -- Abstrakt: The thesis focuses on spontaneity of education conducted by J. A. Comenius and J. J. Rousseau. In this work we intend to make a comparison between philosophical bases in pedagogical works of both authors which relate to the idea of spontaneity in education. We shall also attempt to clarify their historical origin. The very starting point of this thesis is the assumption that the philosophical or rather anthropological fore-understanding determines actual pedagogical actions. The aim is to analyze the concept of human spontaneity of the authors above and its implication for pedagogical philosophy and practice. The methodology is based on a descriptive-analytical and comparative method. Initially, an analysis of selected literary extracts is performed which seeks historical links between the biographies of both thinkers with consideration to their pedagogical belief as it evolves. The next part deals with a description and comparison of spontaneity in their crucial pedagogical works, i.e. Didactica magna by J. A. Comenius and Émile, or On Education by J. J. Rousseau. The final part presents an implication of anthropological bases of both authors which, up to present day, significantly affects pedagogy as a science.
    Hábl, Jan, 1975-. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra pedagogiky
    J. A. Komenský. J. J. Rousseau. přirozenost. výchova. přirozenost ve výchově. J. A. Comenius. J. J. Rousseau. spontaneity. education. spontaneity in education. bakalářské práce
    (043)378.22

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.