Počet záznamů: 1  

Rozdíly v postojích k tělesné výchově a sportu u žáků 6. a 9. tříd základních škol v Ústí nad Labem s rozšířenou a standardní výukou tělesné výchovy

  1. DA 2640
    Drnec, Tomáš, 1990-
    Rozdíly v postojích k tělesné výchově a sportu u žáků 6. a 9. tříd základních škol v Ústí nad Labem s rozšířenou a standardní výukou tělesné výchovy [rukopis] / Tomáš Drnec. -- 2014. -- 49 l., [4] l. příl. : tabulky. -- Ved. práce David Cihlář. -- Abstrakt: Cílem bakalářské práce je přispět k objasnění postojů k tělesné výchově a sportu u žáků 2. stupně základních škol s rozšířenou a standardní výukou tělesné výchovy. Oslovili jsme celkem 244 dětí na vybraných základních školách v Ústí nad Labem. V teoretické části jsme se věnovali základním pojmům z oblasti tělesné výchovy a psychologie, kde jsme se zabývali problematikou postojů. Pro zjištění postojů jsme použili standardizovaný dotazník DIPO-J pro děti a mládež, který se skládá z šedesáti otázek, které jsou rozděleny do šesti dimenzí. Z výsledků vyplývá, že v porovnání chlapců a dívek z 9. sportovní třídy, nebyly zjištěny statisticky významné rozdíly u žádné z dimenzí. V porovnání chlapců z 6. třídy v závislosti na typu třídy, sportovní a nesportovní, byly zjištěny statisticky významné rozdíly u dimenze I, IV a V (postoje ke zdatnosti, k napětí a riziku a k estetické zkušenosti).. -- Abstrakt: The aim of the thesis is to contribute to clarification of the attitude of children aged 11-15 in classes with extended and standard physical education towards the physical education and sport. 244 children from the selected primary schools in Ústí nad Labem were addressed. The theory contains the basic concepts of the physical education and psychology and the question of attitudes. The standardised questionnaire DIPO-J for children and youth was used to ascertain the children's attitudes. The questionnaire includes 60 questions which are divided into 6 aspects. The results show that there are no significant differences in any of the questionnaire aspects between the boys and girls at the age of 15 attending sports classes. However, statistically significant differences were discovered between boys aged 11 in regular and sports classes in aspects I, IV and V (attitude towards prowess, stress and risk, and aesthetic experience).
    Cihlář, David. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra tělesné výchovy
    tělesná výchova. postoje. dotazník. starší školní věk. physical education. attitudes. questionnaire. children aged 11 15. bakalářské práce
    (043)378.22

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.