Počet záznamů: 1  

Implementace informačních a komunikačních technologií jako podpory pro vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami

  1. DA 2544
    Jiráčková, Jarmila, 1980-
    Implementace informačních a komunikačních technologií jako podpory pro vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami [rukopis] / Jarmila Jiráčková. -- 2014. -- 90 l. : barev. il., grafy. -- Ved. práce Jiří Škoda. -- Abstrakt: Diplomová práce na téma "Implementace informačních a komunikačních technologií jako podpory pro vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami" je zaměřena na zjištění vhodnosti zařazení moderních technologií (např. interaktivní tabule, tabletů) do výuky žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (dále jen SVP) a dále vliv moderních technologií na rozvoj základních schopností a dovedností těchto žáků. Dílčím cílem práce je zjištění přínosu výuky podporované ICT a výuky bez podpory ICT na rozvoj základních schopností a dovedností žáků se SVP. Pro potřeby výzkumného šetření byly zvoleny prostředky kvantitativního výzkumu s využitím výzkumné metody strukturovaného pozorování (pozorovací arch vlastní konstrukce) doplněné rozhovory. Výzkumným vzorkem bylo zvoleno deset tříd Základní školy a Mateřské školy, Chomutov, 17. listopadu 4728. Výsledky provedeného výzkumu jsou uplatnitelné jako podklad pro návrhy na další uplatnění moderních technologií ve vzdělávání žáků se SVP a jako doporučení možných způsobů práce s dětmi se SVP.. -- Abstrakt: Diploma thesis "Implementation of information and communication technologies as a support for the education of children with special educational needs" is focused on finding out suitability of inclusion modern technologies (e.g. interactive whiteboards, tablets) in the teaching pupils with special educational needs (SEN) and impact of modern technology on the development of basic skills and abilities of these pupils. The partial aim of thesis is finding out the contribution of ICT supported education and without the support of ICT on the development of basic skills of pupils with SEN. For the purposes of the survey were chosen instruments of quantitative research by using the research method of structured observation (observation sheet of own design) supplemented by interviews. As a research sample were selected ten classes of Primary and Nursery school, Chomutov 17. listopadu 4728. The results of the carried out research are applicable as a basis for proposals for the further application of modern technologies in the education of pupils with SEN and recommendations for possible ways of working with children with SEN.
    Škoda, Jiří, 1972-. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra pedagogiky
    základní škola speciální. speciální vzdělávací potřeby. mentální retardace. informační a komunikační technologie. interaktivní tabule. special primary school. special educational needs. mental retardation. information and communication technology. interactive board. diplomové práce
    (043)378.2

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.