Počet záznamů: 1  

Přínos strukturovaného učení pro žáky ze sociokulturně znevýhodněného prostředí

  1. DA 1799
    Jenčíková, Kateřina, 1978-
    Přínos strukturovaného učení pro žáky ze sociokulturně znevýhodněného prostředí [rukopis] / Kateřina Jenčíková. -- 2013. -- 74 l. : il., grafy, tabulky. -- Ved. práce Jaroslav Říčan. -- Abstrakt: Bakalářská práce se zabývá možností využití prvků metody strukturovaného učení při výuce v přípravné třídě jako nástroje pro zrychlení výuky a zvýšení úspěšnosti dětí při vstupu na základní školu. V teoretické části je věnována pozornost charakteristice sociálně znevýhodněného prostředí, popisu a cílům přípravné třídy a principům metody strukturovaného učení. Prostředkem pro ověření teorie byla zvolena případová studie, jakožto metoda kvalitativního výzkumu a pedagogický experiment. Empirická část bakalářské práce se týká aplikovatelnosti a úspěšnosti prvků strukturovaného učení při výuce v přípravné třídě. Pomocí metody pedagogického experimentu byly měřeny dosažené výsledky odlišné vyučovací metody v experimentální a kontrolní třídě. Výsledky výzkumného šetření naznačují přínos prvků metody strukturovaného učení pro děti ze sociokulturně znevýhodněného prostředí, jehož prostřednictvím mohou zvládnout výuku v přípravné třídě lépe a rychleji než standardní metodou, dle rámcového vzdělávacího plánu.. -- Abstrakt: This thesis deals with the possibility of using the elements of structured teaching methods for teaching in the preparatory class as a tool to accelerate learning and increase the success rate of children entering elementary school. The theoretical part is focused on the characteristics of the socially disadvantaged enviroment, description and objectives of the preparatory class and principles of structured learning methods. Means for verifying the theory was chosen case study as a method qualitative research and pedagogical experiment. The empirical part of the thesis concerned the applicability and success of elements of structured learning in teaching in the preparatory class. Using the methods of teaching were monitored results achieved different teaching methods in experimental and control classes. The results of the research suggest the benefits of a structured element methods for teaching children from disadvantaged environments through which they can manage teaching in the preparatory class better and faster than the standard method, based on the general education plan.
    Říčan, Jaroslav. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra pedagogiky
    Sociálně-znevýhodněné prostředí. přípravná třída. strukturované učení. motivace. pedagogický experiment. experimentální skupina. kontrolní skupina. Socially-disadvantaged environment. preparatory class. structured learning. motivation. pedagogycal experiment. the experimental group. the control group. bakalářské práce
    (043)378.22

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.