Počet záznamů: 1  

Analýza efektivity edukace odsouzených ve výkonu trestu odnětí svobody

  1. DA 2091
    Brázda, Stanislav, 1969-
    Analýza efektivity edukace odsouzených ve výkonu trestu odnětí svobody [rukopis] / Stanislav Brázda. -- 2013. -- 136 l. : grafy, tabulky. -- Ved. práce Petr Křenek. -- Abstrakt: Účelem této diplomové práce je analýza problematiky efektivity edukace odsouzených v rámci penitenciárního působení s výsledným zaměřením na její následnou efektivnější realizaci. Cílem práce je porovnání samotné funkce edukačního procesu ve specifickém prostředí výkonu trestu odnětí svobody viděnou především z perspektivy vězněných osob, potvrzením či vyvrácením stanovených hypotéz: 1) Přístup k jednotlivým kategoriím aktivit programů zacházení v rámci edukačního procesu není ve věznici Bělušice dostatečně diferenciovaný. 2) Efektivita edukačního procesu je explicitně závislá pouze na obsahu, nikoliv na formě prezentace a erudovanosti zaměstnanců. 3) Početní předimenzovanost kolektivu je zásadním faktorem ovlivňujícím efektivitu edukačního procesu. Teoretická část bude zaměřena na vymezení základních rizik výchovy a vzdělávání ve výkonu trestu odnětí svobody, které souvisí s problematikou penitenciárního působení a samotnými edukačními faktory. Z dostupných pramenů budou zpracována teoretická východiska pro budoucí pedagogický výzkum, jemuž bude přizpůsobena volba obsahu jednotlivých kapitol teoretické části. Samotný výzkum bude realizován u vybraného reprezentativního vzorku, který bude stanoven z odsouzených vykonávajících tresty odnětí svobody ve Věznici Bělušice.. -- Abstrakt: The purpose of this thesis is to analyze the issue of the education efectivity of convicts in terms of penitentiary operation with resulting focus on its more effective realisation. The objective of this work is to compare the whole function of the educational process in a specific prison environment, especially from the perspective of prisoners, with confirmation or refutation of the hypotheses: 1) Access to different activity categories of treatment programs in the educational process in prison Bělušice is not sufficiently differentiated. 2) The effectiveness of the educational process explicitly depends only on the content, not on the form of presentations and employees erudition. 3) Plentiful overlarged prison society is the crucial factor of influencing the effectivity of educational process. The theoretical part will coverage on defining the basic hazzards of education in prison, which is related to the issue of penitentiary operation and with educational factors themselves. From the available sources there will be developed theoretical foundations for future educational research, which will customize the content of each chapter of the theoretical part. The whole research will be realised on selected representative sample, which will be defined of imprisonment of the convicts in prison Bělušice.
    Křenek, Petr. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra pedagogiky
    Normalita. efektivita. motivační mechanismy. saturace potřeb. sociální vztahy. prosociální chování. mravní narušenost. sociální deviace. delikvence. impulzivita. poruchy chování. kriminogenní faktory. adaptace. výkon trestu. náprava. výchova. vzdělávání. aktivity. zacházení s vězněnými osobami. resocializační cíle. výchovně vzdělávací proces. Normality. effectivity. motivational mechanisms. saturation of needs. social connexions. prosocial behavior. ethical disorganising. social deviance. delinquency. impulsivity. behavioral disorders. criminogenic factors. adaptation. imprisonment punishment. redemption. upbringing. education. activities. treatment of prisoners. resocialising terms. educational process. diplomové práce
    (043)378.2

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.