Počet záznamů: 1  

Pojetí moci pedagoga z pohledu žáka 2. stupně základních škol

  1. DA 993
    Krauskopfová, Julie, 1988-
    Pojetí moci pedagoga z pohledu žáka 2. stupně základních škol [rukopis] / Julie Krauskopfová. -- 2013. -- 70 l. : il., grafy. -- Ved. práce Arnošt Smolík. -- Abstrakt: Bakalářská práce je zaměřena na problematiku realizace moci z pohledu žáků 2. stupně základních škol, a to především ze strany pedagogů, ale i rodičů či jiných osob. Hlavní část práce je rozdělena na část teoretickou, v níž jsou zmapována teoretická východiska zkoumaného problému a kde jsou vymezené základní pojmy spojené s touto problematikou. Dále je věnována pozornost rozsáhlému tématu autority, zabýváme se členěním autority, ale také projevy její deformace. V kontextu s obdobím dospívání je poslední kapitola praktické části věnována vývojovým specifikům žáků. Cílem praktické části je provést deskripci znalosti dané problematiky žáků 2. stupně základních škol na to, zda znají tyto pojmy související s danou problematikou a chápou jejich význam. Mezi další cíle šetření je zjistit, koho žáci 2. stupně základních škol chápou jako autoritu a člověka, který prostřednictvím jich samotných operuje s mocí, nebo naopak, jestli oni sami nad někým cítí mít moc. Závěrem jsou zhodnoceny získané poznatky z výsledků výzkumného šetření a následné možné doporučení pro praxi.. -- Abstrakt: This bachelor thesis is focused on the problematic of power from the perspective of primary school pupils. The main part of thesis is divided into theoretic part, in which theoretic solutions of analysed problem are mapped and basic terms related with this problematic are defined. Afterwards theoretic part concerns the extensive topic ? authority. The author deals with dividing of authority and also with marks of its deformation. The last chapter of theoretic part is dedicated to developmental specifics of pupils in the tine of their maturing. The aim of practical part is to analyze the perspective of primary school pupils, whether they are familiar with terms related to the problematic and understand their meaning. Among other aims belongs finding by research who is the authority for primary school pupils and who is the person, which operate with power or, by contrast, if they feel themselves like controlling anybody. In conclusion there are evaluated the gained findings of the research results and potential advice for professional experience.
    Smolík, Arnošt. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra pedagogiky
    autorita. sociální psychologie. učitel a žák. pubescenti. moc. školní třída. deformace autority a moci. authority. power. school class. interaction between teacher x pupil. social perception. deformation of authority and power. bakalářské práce
    316.462. 316.6. 37.064.2. 316.346.32-053.66. (043)378.22

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.