Počet záznamů: 1  

Rozbor zátěžových situací v podmínkách instituce pro náhradní výchovnou péči

  1. DA 1022
    Brožová, Zdeňka, 1970-
    Rozbor zátěžových situací v podmínkách instituce pro náhradní výchovnou péči [rukopis] / Zdeňka Brožová. -- 2013. -- 151 l. : grafy, tabulky + 1 CD-ROM. -- Ved. práce Arnošt Smolík. -- Abstrakt: Diplomová práce je věnována reakcím pracovníků náhradní výchovné péče ve vztahu k výskytu zátěžových situací v podmínkách instituce náhradní výchovné péče. Cílem je zmapování postojů pracovníků těchto zařízení k zátěžovým situacím a náročným výchovným situacím. Dále byla zjišťována situace při výskytu rizikových faktorů u pedagogů dětských domovů se školou v porovnání s pedagogy z běžných základních škol. Teoretická část práce je zaměřena na problematiku zátěžových situací, kterým jsou vystaveni pedagogové v zařízeních náhradní výchovné péče při výchově jedinců s poruchou chování. Práce je dále zaměřena na rizikové faktory, související s problematikou nadměrné zátěže u pedagogů pracujících v dětských domovech se školou. Zabývá se i dopadem zátěžových situací na zdravotní stav těchto pedagogů. V empirické části byl proveden výzkum zaměřený na analýzu prvotních projevů, reakcí a následných postojů pedagogů dětských domovů se školou při výskytu zátěžové situace. Další část výzkumu byla věnována zjištění těch podmínek v zařízení, které se týkají spokojenosti a nespokojenosti pedagogů, současně se zjištěním okruhu osob, ke kterým mají tito pedagogové důvěru. Cílem empirické části je zjištění postojů, které pedagogové v návaznosti na tyto situace zaujímají, a to převážně s ohledem na jejich následnou komunikaci a sociální vztahy na pracovišti. Dalším cílem je analýza jejich názorů na to, s čím jsou v zařízení spokojeni a jaké nedostatky na pracovišti vnímají, a to jak po stránce ztahové, tak i komunikační. Na základě provedeného šetření jsou formulovány návrhy na opatření směřující k pozitivním změnám ve zkoumané oblasti, neboť z průzkumu vyplynulo, že respondenti z řad pedagogů z dětských domovů se školou nejsou spokojeni jak s řediteli škol a jejich zástupci, tak s komunikací na pracovišti. Respondenti dále neprojevili velkou důvěru k pomoci odborných pracovníků ze zařízení, kde pracují a raději by se obraceli na specializované pracoviště.. -- Abstrakt: This thesis deals with reactions of workers in substitutive educacional care facilities in relation to problems of stressful real-life situation under conditions in institutions of substitutive educational care. Its initial aim is to monitor attitudes of employers in substitutive educational care institutions towards stressful situations and challenging educational situations. Its secondary goal is to detect situation in the occurence of risk factors of orphan school pedagogues in comparison with pedagogues from stock primary schools. Theoretical section is focused on problems of stressful situation happening to the pedagogical staff in substitutive educational care institutions in relation with upbringing of persons with behavioral disorders. Risk factors related to problems of excessive psychological pressure occuring to pedagogical staff in orphan school will be examined. It will also deal with impact of challenging situation on staff´s health. Empirical part of this thesis is devoted to a research of analysis of primary symptoms, reaction and following attitudes of educators in orphan schools towards stressful real.life situations. It will also examine conditions in institutions concerning satisfaction or dissatisfaction and identification of individuals to which pedagogical staff in such institutions find trust. The aim of the empirical part is to discover what postures these pedagogues adopt on these situation predominantly with regard to their following communication and social relationships on their work place. It will also analyse their opinions at those things in these institutions, which their are or are not satisfied with and what imperfections they perceive in communication in the institution and communication in the work place. There are formulated suggestions of remedies in investigated area based on the results of the research because it displayed that respondents are not satisfied neither with head teachers of their schools nor their deputy headmasters, as well as with the communication at their working place. Respondents also did not expressed confidence in specialiazed workers from the institutions their work in and would prefer seeking help in professional facilities.
    Smolík, Arnošt. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra pedagogiky
    náhradní výchovná péče. krizové situace. socializace. psychohygiena. mravní postoj. odměna. trest. zátěžová situace. dětský domov se školou. pedagog. jedinec s poruchou chování. syndrom vyhoření. sociální vztahy. interakce. pedagogická komunikace. socialization. moral attitude. reward. punishment. stress. stressful situation. challenging life situations. educational institutions. substitutive educational care. orphan school. educator. rson with behavioral disorder. burn-out syndrome. social relationships. interaction. pedagogical communication. mental health. diplomové práce
    364-782.4. 35.078.7. 364.6-022.258. 614.87. 005.931.1. 316.614. 159.913. 613.86. (043)378.2

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.