Počet záznamů: 1  

Hodnotící kompetence učitele z pohledu studentů učitelství a učitelů základní školy

  1. DA 624
    Mulačová, Vendula, 1989-
    Hodnotící kompetence učitele z pohledu studentů učitelství a učitelů základní školy [rukopis] / Vendula Mulačová. -- 2013. -- 72 l. : tabulky. -- Ved. práce Renata Šikulová. -- Abstrakt: Diplomová práce se zabývá problematikou kompetencí učitele s akcentem na kompetenci hodnotící. Teoretická část je věnována jednak učiteli samotnému, jeho profesi, osobnosti, jakým stylem vyučuje a jaké je jeho pojetí výuky. Dále se v této části autorka věnuje kompetencím, jaké jsou kompetence ve školství, jaké má kompetence učitel a jaké pedagogické dovednosti má učitel. V poslední části se autorka zaměřuje na tematiku hodnocení a sebehodnocení žáků. Všímá si funkcí hodnocení a postupů, které učitel využívá. Sleduje možnosti rozvíjené hodnotící kompetence u žáka. Empirická část prezentuje výsledky výzkumného šetření, pro které byla použita metoda Q-metodologie. Předmětem výzkumného šetření se stala hodnotící kompetence učitele a činnosti zaměřené na hodnocení a sebehodnocení žáků. Hlavním cílem výzkumu bylo zjistit, zda existují statisticky významné rozdíly v preferenci stanovených Q-typů, které se vztahovaly k hodnotícím činnostem učitele a žáků ve výuce, mezi sledovanými skupinami respondentů. Výsledky výzkumu představuje autorka v závěrečné části.. -- Abstrakt: This thesis deals with the issues of teacher´s competence with the emphasis on the evaluation competence. The theoretical part concentrates on the teacher himself, his profession, personality, teaching methods which he uses and his conception of teaching. Furthermore, the author focuses her attention on competence. First, the competence of the educational system. Consequently, the competence and pedagogical skills of a teacher are mentioned. Finally, the author deals with the issues of evaluation and self-evaluation of pupils. She is also interested in the functions of evaluation procedures used by teachers. The empirical part presents the results of research based on Q-methodology . It is aimed at the evaluation competence of a teacher and the issues connected with pupils evaluation and self-evaluation. The main purpose of this research was to determine whether among the respondents there are statistically significant differences in preferences of stated ?Q-types? that related to evaluation activities of both teachers and pupils in class. The author presents the research results in the final section.
    Šikulová, Renata, 1963-. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra primárního vzdělávání
    učitel a žák. kompetence k učení. základní školy. vyučování. hodnocení. Teacher. pupil. teaching. competence. evaluation. diplomové práce
    37.064.2. 37.037. 373.3. (043)378.2

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.