Počet záznamů: 1  

Audio-vizuální didaktická technika ve výuce na prvním stupni ZŠ

  1. DA 1039
    Kofránková, Iva, 1988-
    Audio-vizuální didaktická technika ve výuce na prvním stupni ZŠ [rukopis] / Iva Kofránková. -- 2013. -- 96 l. : barev. il., grafy, tabulky + 1 CD-ROM. -- Ved. práce Martin Bílek. -- Abstrakt: Tato diplomová práce se zabývá používáním audio-vizuální techniky v rámci výuky na prvním stupni základních škol. V teoretické části je výše zmiňovaná audio-vizuální technika vymezena na tradiční a moderní a dále charakterizována. Následují připomínky v podobě zásad a návrhů pro používání audio-vizuální techniky při výuce. Praktická část je věnována výzkumnému šetření. Cílem bylo zmapovat situaci v dostupnosti a využívání vybraných druhů audio-vizuální techniky na 1. stupni šesti základních škol v Chebu. Výzkum byl zaměřen na získání názorů jednotlivých vyučujících prvního stupně a ředitelů vybraných škol na vybavenost audio-vizuální technikou a efektivitou jejího využívání na 1. stupni ZŠ. Získané názory byly porovnávány jak z hlediska učitelů a ředitelů tak z hlediska jednotlivých škol. Ze zpracování a interpretace získaných dat plynou tyto závěry: všechny zúčastněné školy jsou dostatečně vybaveny audio-vizuální technikou, v jejím využívání jsou však rozdíly. Nejvíce se na všech školách využívají počítače a interaktivní tabule, nejméně pak novinky v didaktické audio-vizuální technice ? vizualizér a odpovědní zařízení.. -- Abstrakt: The dissertation focuses on use of audio-visual technology in teaching at the first stage of primary education. Its theoretical background defines the audio-visual technology, divides it into traditional and modern technology and describes its features. Subsequently some suggestions and principles of using audio-visual technology in teaching follow. The dissertation?s practical part is devoted to the research whose goal was to find out whether or not and how often the specific audio-visual technologies are used in the first stage of six primary schools in Cheb. Not only does the research present the opinions of all the individual primary teachers, it also states the ones of all the head masters. The application of the ascertained data will make the comparison between the chosen schools possible. The main conclusions drawn from the data processing and their interpretation are the following: all the participating primary schools are sufficiently equipped with audio-visual technology, nevertheless there are differences in using them. The most frequently used audio-visual aids are computers and interactive whiteboards, the least used ones are novelties in didactic audio-visual technology ? visualizers and response device.
    Bílek, Martin, 1964-. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra pedagogiky
    didaktická technika. interaktivní tabule. audiovizuální technika. základní školy. počítač. výuka na 1. stupni ZŠ. didactic technology. audio-visual technology. primary school. computer. interactive whiteboard. teaching at a primary school. diplomové práce
    371.68/.69. 004.354.3:686.888. 621.39-028.26. 373.3. (043)378.2

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.