Počet záznamů: 1  

Analýza podpůrných opatření inkluzivního vzdělávání žáků se specifickými vzdělávacími potřebami

  1. DA 1024
    Vokáčová, Vendula, 1988-
    Analýza podpůrných opatření inkluzivního vzdělávání žáků se specifickými vzdělávacími potřebami [rukopis] / Vendula Vokáčová. -- 2013. -- 94 l. : barev. il., grafy, tabulky. -- Ved. práce Roman Stružinský. -- Abstrakt: Diplomová práce se zabývá analýzou podpůrných opatření inkluzivního vzdělávání žáků se specifickými vzdělávacími potřebami. Teoretická část je postavena na objasnění základních pojmů týkající se dané problematiky jako je integrace, inkluze, podpůrná opatření, žák se specifickými vzdělávacími potřebami a jeho specifika vzdělávání v systému speciálního školství. Praktický výzkum je realizován ve dvou liniích, první se zabývá výzkumem na vybraných základních školách, kde je sledována míra a výběr podpůrných opatření při vzdělávání žáků se specifickými vzdělávacími potřebami, druh postižení integrovaných žáků a využívání dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků. Druhou linii tvoří školská poradenská zařízení, kde je zaměřena pozornost na četnost podpůrných opatření, která jsou doporučována výše zmíněným základním školám při práci se žáky se specifickými vzdělávacími potřebami. Výzkum byl prováděn pomocí dotazníkové metody ve městech Hradec Králové, Krnov, Děčín a k nim regionálně spádových školských poradenských zařízení. Provedený výzkum odhalil neinformovanost z řad pedagogických pracovníků týkající se integrace žáků se specifickými vzdělávacími potřebami.. -- Abstrakt: This diploma thesis analyzes supportive measures of inclusive education for pupils with special educational needs. The theoretical part is based on the explanation of basic concepts relating to the issues such as integration, inclusion, supportive measures, pupils with special educational needs and the specifics of education in the system of special education. . The practical research is carried out in two lines. The former deals with research in selected primary schools where the degree and the choice of the supportive measures for education of pupils with special educational needs are, type of disability of the integrated pupils and the use of further education of teachers are tracked.. The latter is school counseling facilities where the attention is focused on the frequency of the supportive measures which are recommended for the above-mentioned primary schools while working with pupils with special educational needs. The research was carried out using the questionnaire method in Hradec Králové, Krnov, Děčín and their regional catchment school counseling facilities. The research carried out revealed a lack of awareness among teachers relating tothe integration of pupils with special educational needs.
    Stružinský, Roman. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra pedagogiky
    integrovaná výchova a vzdělávání. speciální vzdělávací potřeby. pedagogicko-psychologické poradny. inkluze. podpůrná opatření. speciálně pedagogické centrum. inclusion. integration. pupils with special educational needs. support measures. educational and psychological consultation. special education center. diplomové práce
    37.043.2. 37.04. 37.048:364-52. (043)378.2

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.