Počet záznamů: 1  

Drátek jako výtvarný materiál

  1. DA 148
    Sladká, Lucie, 1969-
    Drátek jako výtvarný materiál [rukopis] / Lucie Sladká. -- 2012. -- 90 l. : barev. il. + 1 CD-ROM. -- Ved. práce Lenka Herzogová. -- Abstrakt: Diplomová práce ?Drátek jako výtvarný materiál? nabízí zamyšlení nad využitelností netradičního materiálu ve vyučovacích hodinách výtvarné výchovy. Je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Výtvarná výchova rozvíjí celou osobnost dítěte a vede ho k tvořivému myšlení poskytnutím prostoru pro nalézání a objevování nových možností. Právě nabídnutí neobvyklého materiálu může být tím prostorem. Drátenická technika je v současnosti využita v umělecké výrobě ? šperky, dekorativní předměty. V praktické části uvádím příklady vyučovacích jednotek, které jsou inspirovány drátem a využívají různé výtvarné techniky. Žáci si během práce na výrobcích osvojují jednoduché pracovní postupy, získávají elementární dovednosti při používání různých nástrojů, vidí, že práce a pracovní návyky jsou nedílnou součástí lidského života. Každý námět je ověřen ve výuce a doplněn o reflexi, která usnadnila opětovné posouzení struktury vyučovací hodiny.. -- Abstrakt: The Diploma thesis proposes some ideas of how to use some unusual material in art. It is divided in two parts ? the theoretical part and the practice. The art provides with open space where there are no limits for discovering and exploring new options. Therefore it develops the personality of a child as a whole and it encourages creative thinking. Using some unusual material may serve as one of the means. At the present time the tinker technique is commonly used in art ? jewellery, decorative objects. The second part of the thesis introduces the examples of lessons focused on using the thin wire and different tinker techniques. The pupils while crafting simple objects master simple tinker techniques and acquire basic skills of using tools. The pupils also realize that working and work habits are integral parts of human life. Suggested ideas were put into practice and completed with reflections and observations which allow us to review the structure of the lesson and the lesson itself.
    Herzogová, Lenka. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra výchov uměním
    výtvarná výchova. kreativita. drátování. estetické cítění. tvořivost. kresba. malba. grafika. prostorová tvorba. technická zručnost. odpadový materiál. art. aesthetics. creativity. tinker. drawing. painting. graphics. spatial creation. handicraft. scrap material. diplomové práce
    72/76:37.016. 159.954. 745.5.02-023.871. (043)378.2

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.