Počet záznamů: 1  

Porovnání čtenářské gramotnosti v období 1. - 3. ročníku ZŠ

  1. P-DP 18465
    Kindlová, Monika, 1972-
    Porovnání čtenářské gramotnosti v období 1. - 3. ročníku ZŠ [rukopis] / Monika Kindlová. -- 2012. -- 93 l. : [3] l. příl. : il. -- Ved. práce Ilona Matějovská. -- CD-ROMy nedodány. -- Abstrakt: Anotace Tato magisterská diplomová práce se zabývá čtenářstvím a čtenářskou gramotností žáků v I. období rámcového vzdělávacího programu základního vzdělávání. Teoretická část objasňuje základní pojmy a fakta o čtenářství a čtenářské gramotnosti a soustředí se na činitele a subjekty, kteří se na formování malého čtenáře nejintenzivněji podílí - rozvoj řeči, vliv rodiny, mateřské školy, knihovny a zejména základní školy. Náplní praktické části jsou vzorové přípravy, které byly předloženy učitelům čtení na třech různých typech základních škol a sloužily jako podklad pro realizaci bloku literární výchovy. Blok byl zaměřen na čtení s porozuměním a práci s textem. Poté bylo u těchto žáků uskutečněno výzkumné šetření čtenářské gramotnosti. Cílem této práce je porovnat, jaká je úroveň čtenářské gramotnosti v prvním, druhém a třetím ročníku na různých školách.. -- Abstrakt: Annotation This master´s dissertation is concerned with reading and reader´s literacy of pupils in the first period of the general education program of the elementary education. Theoretical part is clarifying basic terms and facts about reading and reader´s literacy and it´s focusing on factors and entities, which have a strong influence on taking a form of the young reader ? development of the oral expression, influence of the family, kindergarden, library and especially of the elementary school. Practical part´s contents are model preparations, that were presented to the teachers of literature education in three different types of school and were used as a source for realisation of a part of literature education. The part was focused on reading with understanding and for work with a text. And then there was an analysis of reader´s literacy. Target of this thesis is comparing how is the grade of reader´s literacy in different types of elementary schools. At first, second and third class.
    Matějovská, Ilona. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra primární jazykové výchovy
    Klíčová slova čtenářství. čtení. čtenářské návyky. dětský čtenář. čtenářská gramotnost. rozvoj čtenářské gramotnosti. základní škola. literární výchova. výzkum. Key words reading. reading. reader's habits. child reader. reader's literacy. development of the reader´s literacy. elementary school. literature education. research. diplomové práce
    (043)378.2

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.