Počet záznamů: 1  

Analýza a srovnání nabídky wellness služeb jako součásti lázeňství v destinacích Mariánské Lázně a Bad Kissingen

  1. S-DIP 1149
    Kapounová, Olga, 1986-
    Analýza a srovnání nabídky wellness služeb jako součásti lázeňství v destinacích Mariánské Lázně a Bad Kissingen [rukopis] / Olga Kapounová. -- 2011. -- 73 l., [13] l. příl. : tab. -- Lic. smlouva. -- Abstrakt: Diplomová práce nese název ? Analýza a srovnání nabídky wellness služeb jako součásti lázeňství v destinacích Mariánské Lázně a Bad Kissingen? . Pohlíží na wellness služby jako na součást lázeňství, které je oborem zdravotnictví a zároveň formou a produktem cestovního ruchu. Cílem práce je analyzovat nabídku wellness služeb v lázeňských zařízeních v Mariánských Lázních a německém Bad Kissingenu. Vzájemným srovnáním nalézt zásadní rozdíly a mezery ve struktuře nabídky wellness služeb a zjistit příčiny toho, proč nejpočetnější skupinou zákazníků, navštěvující české lázně včetně Mariánských Lázní, jsou občané Německa. Úvodní kapitoly práce se věnují definici, charakteristice a typologii wellness služeb, historickému vývoji a současným trendům v oboru wellness. Dále se práce zabývá problematikou poskytování lázeňské péče a jejímu financování zdravotními pojišťovnami obou zemí. Provedená segmentace zákazníků napomohla k sestavení profilu typického návštěvníka ve zvolených podnicích a poukazuje na málo oslovované skupiny hostů. Závěr práce analyzuje nabídku wellness procedur a poukazuje na to, že zásadní rozdíl mezi českými a německými lázněmi nespočívá v množství nabízených procedur, ale v jejich ceně. Nižší cena v českých lázních a podpora wellness jako prevence zdraví německými zdravotními pojišťovnami - to jsou hlavní důvody, proč v Mariánských Lázních výrazně převyšuje německá klientela.. -- Abstrakt: The diploma thesis called ?The analysis and comparison of wellness services offers as the part of spa destinations in Mariánské Lázně and Bad Kissingen? regards wellness services as a part of spas, which is considered a part of health care and the product of tourism. The aim of the thesis is to analyze the range of wellness services in the spa facilities in Mariánské Lázně, the Czech Republic and Bad Kissingen, Germany. The next target is to find significant differences and gaps in the structure of wellness services by mutual comparison and elicit the reasons why the largest group of customers visiting Czech spa including Mariánské Lázně are the citizens of Germany. The introductory chapters are devoted to the definition, characteristics and typology of wellness services, to historical development and current trends in the field of wellness. It also deals with rendition of spa care and it´s financing by health insurance companies of both countries. The provided customer segmentation helped to build the profile of a typical visitor in selected businesses and points to the little groups of guests spoken to. The conclusion analyzes the offer of wellness treatments and procedures and points out that the fundamental difference between Czech and German spa is not the amount of the offered treatments and procedures but their price. The main reason why significantly higher number of German customers visit Mariánské Lázně is lower price in Czech spa and the support of wellness as health prevention by German health insurance companies.
    Barták, Miroslav. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra ekonomie
    analýza. lázeňská péče. lázeňství. wellness. Mariánské Lázně (Česko). Bad Kissingen. srovnání nabídky služeb. wellness procedury. analysis. Bad Kissingen. balneology. comparison of services offers. Mariánské Lázně. spa care. wellness. wellness procedure. diplomové práce
    613.7. 796.035. 615.838. (437.318). (043)378.2

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.