Počet záznamů: 1  

Developing learners' intercultural awareness through penpalscorrespondence and websites research-based project work

  1. P-DP 18144
    Fučíková, Martina, 1984-
    Developing learners' intercultural awareness through penpalscorrespondence and websites research-based project work [rukopis] / Martina Fučíková. -- 2011. -- 151 l. : [28] l. příl. : il. + 1 CD-ROM. -- Ved. práce Jana Pavlíková. -- Abstrakt: Diplomová práce se zaměřuje na mezikulturní vzdělávání, které je nedílnou součástí výuky cizích jazyků. Cílem práce je prokázat, že prostřednictvím projektového vyučování lze dosáhnout rozvoje vědomostí žáků o rozdílech mezi kulturami bez pomoci učebnice, na jejímž používání je založena výuka většiny učitelů. Za tímto účelem provedla autorka diplomové práce výzkum, kterého se zúčastnili žáci 8. a 9. tříd základních škol. Výzkum se skládal z realizace dvou experimentálních projektů, zaměřených na získání poznatků o Rumunsku a kultuře rumunských obyvatel prostřednictím emailové korespondence mezi žáky z České republiky a Rumunska a prostřednictvím vyhledávání informací z internetových stránek. Diplomová práce podává důkaz o tom, že oba tyto experimentální projekty mohou být považovány za vhodné metody mezikulturního vzdělávání, které mají oproti běžným výukovým metodám vyšší motivační hodnotu, přispívají k obohacení všeobecných vědomostí žáků, k eliminaci předsudků o cizí kultuře a k rozšíření slovní zásoby.. -- Abstrakt: The diploma thesis deals with intercultural teaching, which is an essential part of language education. The aim of the diploma thesis is to prove that learners' intercultural awareness can be developed by means of project work without the use of textbook, used by majority of teachers as the basis of education. For this purpose, the author has conducted a research, in which participated primary school learners of 8th and 9th grade. The research comprised of the implementation of two experimental projects focused on the acquisition of knowledge of Romania and cultural practices of Romanian inhabitants by means of two projects, based on email correspondence between Czech and Romanian learners and on searching for information via the Internet. The diploma thesis provides evidence that these experimental projects can be considered suitable methods of intercultural teaching which, in comparison with commonly teaching methods, have higher motivational value and which contribute to the development of learners' general knowledge, elimination of stereotypes and the enrichment of vocabulary.
    Pavlíková, Jana, 1968-. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra anglistiky
    mezikulturní vzdělávání. projektová výuka. sebevzdělávání. mezikulturní komunikace. informační a komunikační technologie. emailová komunikace se studenty ze zahraničí. využití internetu ve výuce. intercultural teaching. project work. self-education. intercultural communicative competence. Information and Communication Technologies. penpals email exchange. Internet-based education. diplomové práce
    (043)378.2

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.