Počet záznamů: 1  

Emocionální aspekty výuky německého jazyka u žáků v povinném školním vzdělávání

  1. P-DP 18247
    Chocholoušová, Pavla, 1986-
    Emocionální aspekty výuky německého jazyka u žáků v povinném školním vzdělávání [rukopis] / Pavla Chocholoušová. -- 2011. -- 63 l. : [2] l. příl. : il. + 1 CD-ROM. -- Ved. práce Vladislava Heřmanová. -- Abstrakt: Anotace Diplomová práce je věnována emocionálním aspektům žáků základních škol ve výuce ně-meckého jazyka. Práce obsahuje analýzu prožívaných emocí v cizojazyčné výuce. V teoretické části jsou popsány emoce z psychologického hlediska. Další kapitola zahrnuje Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání a Školní vzdělávací program. Je uká-záno, jak se pedagogické dokumenty (Společný evropský referenční rámec pro jazyky, Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání) zabývají emocemi v cizojazyčné výuce. V praktické části je seznámení s výzkumným šetřením na základních školách v Budyni nad Ohří a Ústí nad Labem s celkovým počtem 54 žáků, které měří faktor strachu ze zkoušení a oblibu německého jazyka. Zjistili jsme, že většina žáků má nízký strach ze zkoušení a že je němčina celkem oblíbeným předmětem.. -- Abstrakt: This diploma thesis concentrates on emotional aspects of primary school children in Ger-man lessons. The work provides information about emotions in foreign language teaching. In the theoretical part are described emotions from the psychological point of view. The next chapter contains The Framework Education Programme for Elementary Education (FEP EE and The School Education Programme (SEP). There is shown how the pedagogi-cal documents (FEP EE, The Common European Framework of Reference for Languages) deal with emotions in foreign language teaching. In the practical part is realized a questio-naire research at primary schools in Budyně nad Ohří and Ústí nad Labem with 54 pupils, which measures anxiety in teaching and popularity of German language. We found out, that the major part of pupils has the low anxiety and the german language is quite popular.
    Heřmanová, Vladislava. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra germanistiky
    emoce. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. německý jazyk. strach. motivace. Společný evropský referenční rámec pro jazyky. výuka. emotions. Framework Education Programme for Elementary Education. German langu-age. anxiety. motivation. Common European Framework of Reference for Languages. tea-ching. diplomové práce
    (043)378.2

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.