Počet záznamů: 1  

Aplikace výchovně vzdělávacích programů pro mládež odcházející z dětských domovů

  1. P-DP 17944
    Urbánszká, Denisa, 1988-
    Aplikace výchovně vzdělávacích programů pro mládež odcházející z dětských domovů [rukopis] / Denisa Urbánszká. -- 2011. -- 65 l. : [17] l. příl. : il. + 1 CD-ROM. -- Ved. práce Arnošt Smolík. -- Abstrakt: Tématem této bakalářské práce je aplikace výchovně vzdělávacích programů pro mládež odcházející z dětských domovů. Zaměřili jsme se na konkrétní čtyři dětské domovy v Ústeckém kraji. Cílem této bakalářské práce je zjistit jaké výchovně vzdělávací programy ve svém zařízení jednotlivé dětské domovy mají vypracované, zjistit jejich cíle a způsob aplikace, a také zda jsou tyto cíle realizovány jen ve ?skleníkovém? prostředí dětského domova. V teoretické části se zabýváme z dostupných publikací a pramenů teorií jednotlivých kapitol, které budou směřovat k empirické části bakalářské práce. V empirické části se zaměřujeme na výchovně vzdělávací programy jednotlivých dětských domovů. Výzkumným vzorkem bylo 52 mladistvých ve věku 15 ? 18 let. Na základě zjištěných informací výchovně vzdělávacích programů jednotlivých dětských domovů byl koncipován dotazník obsahující 29 uzavřených otázek. Hlavními položkami byly otázky týkající se pracovních kompetencí, kompetencí komunikativních a také spolupráce s programy napomáhající při přípravě dětí na odchod z dětského domova. S pomocí tohoto dotazníku se buď předpoklady potvrdily anebo vyvrátily.. -- Abstrakt: The theme of this thesis is the application of educational programs for young people leaving orphanage. We focused on a specific four orphanage in the. The aim of this thesis is to determine what educational programs in their individual facilities have developed orphanage, to identify their goals and method of application, and whether these objectives are realized only in closed environment of orphanage The theoretical part deals with the available publications and sources of individual chapters dealing with theory, which will be directed to the empirical part of this work. Empirical part is focused on educational programs for the orphanage. The questionnaires were 52 adolescents aged 15 - 18 years. Based on the informations, from educational programs for orphanage. 29 closed questions were created. The main items were questions about job skills and also communicative skills, and cooperation with supporting programs to help children abandon the orphanage. The goal of this questionnaire is to confirm or refuse assumptions.
    Smolík, Arnošt. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra pedagogiky
    ústavní péče. diagnostický ústav. dětský domov. rodina. poruchy chování. adolescence. kompetence. výchově vzdělávací programy. institutional care. diagnostic institute. a orphanage. family. behavioral disorders. adolescence. competence. parenting education programs. bakalářské práce
    (043)378.22

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.