Počet záznamů: 1  

Efekt doučování a vliv dobrovolníka na pedagogizaci rodiny pocházející ze sociokulturně znevýhodněného prostředí

  1. P-DP 17527
    Trdličková, Adéla, 1988-
    Efekt doučování a vliv dobrovolníka na pedagogizaci rodiny pocházející ze sociokulturně znevýhodněného prostředí [rukopis] / Adéla Trdličková. -- 2011. -- 108 l. : [14] l. příl. : il. + 1 CD-ROM. -- Ved. práce Romana Bartůňková. -- Abstrakt: Tato práce je zaměřena na Program podpory vzdělávání v rodinách v labskoústeckém kraji. Hlavním cílem práce je zmapovat změny, které v průběhu programu vznikly u dvou rodin dlouhodobě vyuţívajících tento projekt. Práce si neklade za cíl zmapovat změny související s prospěchem doučovaných ţáků, ale sleduje změny v přístupu rodiny ke vzdělání. Do výzkumu se zapojily dvě rodiny, které bezplatné doučování vyuţívají déle neţ rok. Vzhledem k jejich dlouhodobému zapojení lze zjistit změny, které se v rodinách odehrály po zapojení se do programu. V praktické části je pouţit kvalitativní výzkum pomocí polostandardizovaného rozhovoru, do něhoţ byli, zapojeny matky doučovaných dětí, dobrovolníci působící v rodinách, třídní učitelé doučovaných žáků a samotné doučované dítě. U doučovaných dětí byla použita metoda kresby s následným rozhovorem.. -- Abstrakt: This thesis is focused on support of the education for families in the labskoústecký region. The main goal is to map the changes that arose during this program in two families using this program on the long-term basis. This study does not attempt to map the changes associated with the welfare of pupils, but tracks changes in approach to education in these families. The research involved two families who use the free tutoring for more than a year. Because of their long-standing involvement is possible to identify changes that occurred in families for participation in the program. In the practical part is used qualitative research using semi-standardized interview in which were involved the mothers of pupils, volunteer, classroom teachers and the pupils themselves. For children was used a drawing method with subsequent interview.
    Bartůňková, Romana. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Centrum interkulturního vzdělávání
    vzdělávání. dobrovolníci - pedagogické aspekty. sociální vyloučení. rodina - společenské postavení. social exclusion. volunteer. family. school. bakalářské práce
    173. 316.356.2. 364.624.4. 364-43-027.556. 37.0. (043)378.22

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.