Počet záznamů: 1  

Hodnocení žáků ve vyučování

  1. P-DP 17097
    Hofmanová, Pavla, 1976-
    Hodnocení žáků ve vyučování [rukopis] / Pavla Hofmanová. -- 2010. -- 116 l. : [6] l. příl. il. + 1 CD-ROM. -- Ved. práce Zdeněk Kolář. -- Abstrakt: Bakalářská práce se zabývala problematikou školního hodnocení žáků ve vyučování. Cílem bakalářské práce bylo zjistit, jaké mají žáci názory na hodnocení svého výkonu, jejich práce ve škole a jejich jednání ve vyučování. Jestli si dokážou představit vyučování bez známek. Jak se žáků každé hodnocení dotýká, jaké mají na ně vlastní názory. Dále jsem chtěla zjistit, jaké mají žáci zkušenosti z hodnocení ve vyučování, jejich názory na hodnocení, na jeho konkrétní formy a způsoby, ale i na jejich prožitky spojené s hodnocením. Také názory pedagogů, jejich nejpoužívanější způsoby hodnocení ? výhody a nevýhody. Práci tvořily dvě části. Část teoretická a praktická. Teoretická část pomocí zpracování literárních pramenů charakterizovala hodnocení žáků ve vyučování, smysl školního hodnocení, specifika školního hodnocení, koncepci vzdělávání a funkce školního hodnocení. Pozornost byla rovněž věnována hodnocení a vztahu mezi učitelem a žáky, hodnocení z pohledu žáka a z pohledu učitele, slovní hodnocení. Praktická část zjišťovala pomocí dotazníků názory žáků i učitelů na školní hodnocení. Ve zmíněné části byl uveden popis vzorku, průběh průzkumu, použité metody. Důležitou část zaujímala interpretace dat z dotazníků a shrnutí výsledku praktické části. Za přínos práce vzhledem k řešené problematice bylo možné považovat, prostřednictvím konkrétního průzkumu lze napovědět, jaký je dnes běžný způsob hodnocení práce žáků a výsledek může být podnět k další práci věnující se školnímu hodnocení.. -- Abstrakt: The subject of this dissertation is the evaluation of students in education. The aim of the dissertation was to establish the view of pupils towards their own input, their work and behaviour during lessons. The question to be answered was, whether the pupils can envision valuation without marking, how are different types of evaluation affecting them personally and their opinion of them. I was also trying to establish what experience pupils have with evaluation in education, their opinion on evaluation and its particular forms and types, but also their personal attitude towards evaluation as such. Also the opinions of the educators, their most frequently used type of evaluation and its pros and cons. There are two parts of the dissertation ? practical and theoretical part. Using mainly academic research the theoretical part is attempting to characterize evaluation of students in education, its meaning, and specifics of evaluation, conception of education and function of evaluation in education. Special attention was also given to evaluation and its impact on the relationship between the educator and the student, evaluation from the student?s perspective and the perspective of the educator, verbal appraisal. The practical part of the dissertation was using the form of questionnaires to establish the attitude of student and teachers alike towards evaluation in contemporary education. In this part of the dissertation the description of the methods used to extract the information as well as process of the research and also a sample of the questionnaire can be found. A very important part of the practical constitutes the interpretation of the data from the questionnaires and assumptions made based on this practical research. The contribution of this dissertation towards the discussed topic is the practical research which leads to a better understanding of the standard way of evaluation of work of students in contemporary education and may be an incentive to further work involving educational evaluation.
    Kolář, Zdeněk, 1929-2022. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra pedagogiky
    hodnocení žáků. slovní hodnocení. učitel a žák. hodnocení. škola. vyučování. žák. forma. způsob. výhoda. koncepce. funkce. pedagog. evaluation. school. lessons. student. form. method. advantage. conception. function. educationalist. bakalářské práce
    37.064.2. 371.267. 371.26/.27. (043)378.22

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.