Počet záznamů: 1  

Fremdsprachenerwerb im Vorschulalter

  1. P-DP 17190
    Pelčarská, Eva, 1973-
    Fremdsprachenerwerb im Vorschulalter [rukopis] : Aspekte und Motivationsmöglichkeiten / Eva Pelčarská. -- 2010. -- 73 l. : vi l. příl. : il. -- Ved. práce Marie Maroušková. -- Abstrakt: Myšlenka vychovávat děti ve dvou či více jazycích není ani nová ani úplně vzácná. Většina lidí je schopna se naučit druhý jazyk v jakémkoliv věku. Nicméně právě malé děti se jazyky učí snadněji a přirozenou cestou. Tato výhoda by se měla využít a osvojování druhého jazyka by mělo začít již v útlém dětství - tedy ve školce. Nejen dispozice dítěte ovlivňují úroveň znalostí, ale také další faktory jako společnost, rodiče a samotné instituce. Malé děti nerozdělují jazyky a nedělají si starosti s jazykem, kterým hovoří. Děti si užívají osvojování cizího jazyka formou hry a daný jazyk si osvojují rychle a snadněji. Nicméně velmi důležitá je kontinuita. Velmi důležitou úlohu hrají projekty vzájemného setkávání, především účastní-li se jich nejen děti, ale také jejich rodiče. Výuka cizích jazyků ovlivňuje děti v dalších fázích jejich života; získávají nejen jazykové dovednosti, ale také lepší citlivost pro kulturu a národní cítění . Tento aspekt by měl být zohledněn především v příhraničních regionech, protože právě zde jsou pro osvojování daného jazyka ty nejlepší předpoklady.. -- Abstrakt: The idea of raising children with two or more languages is either not new or rare. Most of people are able to learn a second language at any age. However, small children tend to learn a second language more easily and in a natural way. This advantage should be used and a second language acquisition should begin already in very early stages - already in Kindergarten. Not only child's dispositions influence the stage of knowledge but also other factors as society, parents and the institutions themselves. Small children do not split the languages and they don't care about a spoken language. They have fun on learning languages naturally and they tend to pick up the language very soon and easily. Nevertheless very important is continuity. Very important place have meeting projects, especially if not only children but also their parents take part on these events. Learning foreign languages influence the children in their further stages of live; they tend to develop not only the language itself but also a better sensibility for culture and national feeling. This aspect should be treated especially in boarder regions, as there are the best opportunities for a foreign language acquisition.
    Maroušková, Marie, 1939-. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra germanistiky
    jazyková výuka. děti předškolního věku. bilingvní vzdělávání. cizí jazyk. první jazyk. rodný jazyk. druhý jazyk. bilingualismus. dovednosti. dítě. rodilý mluvčí. školka. učitel. předškolní věk. slovní zásoba. Children. acquisition. foreign language. aspect. opportunities. knowledge. first language. mother toque. second language. bilingualisms. skills. child. communicate. speak. teach. raise. bring up. education. project. naturally. develop. learn. school. institution. community. motivation. consistency. influence. native speaker. high quality. Kindergarten. teacher. Pre-school age. vocabulary. interest. diplomové práce
    37.0:81'246.2. 316.346.32-053.4. 81'24. (043)378.2

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.