Počet záznamů: 1  

Identita a etnicita u dětí žijících v dětském domově

  1. P-DP 16861
    Vopelková, Naděžda, 1963-
    Identita a etnicita u dětí žijících v dětském domově [rukopis] / Naděžda Vopelková. -- 2010. -- 92 l., l l. příl. : il. -- Ved. práce Petra Morvayová. -- Abstrakt: Práce nabízí vhled do situace dětí žijícíh v dětském domově. Cílem práce je analýza fenoménů souvisejících s identitárním procesem. Práce se zaměřuje především na faktory významně ovlivňující sebe-identifikaci,jako jsou pociťovaná, nebo připisovaná etnicita, sociální stigmatizace pobytem v dětském domově, vztahy k původní rodině, kamarádům, vychovatelům apod. V teoretické části se práce zabývá konceptem identity obecně, etnické a kulturní identity a etnicity. Dále teoretickými východisky, jako je teorie vývoje a získání identity, nebo vývoj osobní identity z hlediska vývojové psychologie. Tyto poznatky jsou pak aplikovány v empirické části, která se zaměřuje na analýzu osobních výpovědí dětí žijících v dětském domově. V závěru práce jsou na základě analýzy osobních výpovědí zodpovězeny výzkumné otázky, potvrzeny teorie o připisované etnicitě a navrženy přístupy k dětem žijícím v dětském domově.. -- Abstrakt: The author of this work offers an insight into the situation of children living in Children´s Home. The aim of the work is an analysis of phenomena related to identity process in children living in facilities for institutional education, namely in Children´s Home. The work focuses primarily on factors substantially affecting self-identification, like sensed or ascribed ethnicity, social stigmatization caused by a stay at an orphanage, relationships to the original family, friends, educators and suchlike. The theoretical part of the work deals winth a conception of identity generally, ethnic and cultural identity and ethnicity. Then it deals with theoretical points of departure like a theory of devolopment and acquisition of identity or devolopment of personal identity from the viewpoint of devolopmental psychology. This knowledge is then applied to the empirical part, which focuses on analysis of personal testimonies of children living in an orphanage. In the conclusion of the work research questions are answered, theories about ascribed ethnicity are confirmed and approaches to children living in orphanages are suggested on the basis of alalysis of the personal testimonies.
    Morvayová, Petra, 1974-. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Centrum interkulturního vzdělávání
    identita. etnicita. dětské domovy - psychologické aspekty. dětský domov. etnicita. identita. identifikace. kultura. náhradní rodinná péče. rodina. sebe-identifikace. sociální stigmatizace. ústavní výchova. Children´s Home. ethnicity. identity. identification. culture. substitute. family. custody. self-identification. social-stigmatization. institutional education. bakalářské práce
    159.923.2. 316.347. 364-54-053.2. (043)378.22

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.