Počet záznamů: 1  

Úzkost a strach u dětí předškolního věku

  1. P-DP 16847
    Kubátová, Simona, 1986-
    Úzkost a strach u dětí předškolního věku [rukopis] / Simona Kubátová. -- 2010. -- 47 l., [10] l. příl. : il. -- Ved. práce Renata Šikulová. -- Abstrakt: Bakalářská práce je věnována problematice úzkosti a strachu u dětí předškolního věku v mateřských školách. První strany teoretické části jsou věnovány základním potřebám dítěte, vymezení pojmů - strach a úzkost. Na dalších stranách se zaměřuji na projevy strachu a úzkosti. Můžeme se dočíst o důležitých faktorech, které ovlivňují dědičnost strachu, vývojová stádia strachu. Empirická část bakalářské práce je věnována průzkumu zaměřenému na zjišťování nejběžnějších nejrozšířenějších stresorů u dětí v předškolním věku. K tomuto průzkumu jsem zvolila formu rozhovoru s dětmi. Ten je rozdělen do dvou částí. První část je zaměřena na zjištění informací o dané školce, ať už se jedná o množství dotazovaných dětí, jejich pohlaví, věk. Druhá část ,,Hlavní část ? je věnována dotazům dětí (kladení otázek dětem), které s nimi rozebírám během rozhovoru. Průzkum uvedený v praktické části jsem se rozhodla provést v mateřské škole kraje Vysočina v Pelhřimově. Cílem šetření je zjištění nejběžnějších a nejrozšířenějších stresorů u dětí v předškolním věku, popřípadě návrh realizace možného řešení jak této problematice předcházet nebo se ji alespoň snažit zredukovat na minimum.. -- Abstrakt: The dissertation is devoted to problems of preschool children´s anxiety in kindergartens. First theoretical parts are devoted to basic human needs , the definitions - the fear and the anxiety. The following pages are focused on expressing the differences of both terms. You can read about important factors that influence the inheritance of fear, fear in the developmental stages. The empirical part of this thesis is devoted to the research aimed at identifying the most common stressors in the children of preschool age. For this survey, I decided to choose an interview with the children. It is divided into two parts. The first part is aimed at gathering information about the school, the number of the children, their sex, age. Whether the main part is concentrated on asking questions the children, who are analyzed during the interview. The survey, presented in the practical part, I have decided to realize at a nursery school in Pelhřimov, the Vysočina region. The aim is to find the most common stressors in preschool children life, to offer the implementation of potential solutions to this problem, how to prevent or at least to try to reduce or minimize.
    Šikulová, Renata, 1963-. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra primárního vzdělávání
    strach. úzkost. psychologie dítěte. úzkost. strach. faktory ovlivňující dědičnost strachu. předcházení a redukce strachu u dětí. anxiety. fear. factors influencing heredity of fear. prevention and reduction of fear. bakalářské práce
    159.922.7. 616.89-008.441. 159.942. (043)378.22

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.