Počet záznamů: 1  

Kompetence mladistvých v ústavní péči k řešení vybraných sociálních situací

  1. P-DP 16710
    Procházková, Petra, 1987-
    Kompetence mladistvých v ústavní péči k řešení vybraných sociálních situací [rukopis] / Petra Procházková. -- 2010. -- 68 l. : [3] l. příl. -- Ved. práce Zdeněk Svoboda. -- Abstrakt: Tato bakalářská práce je věnována problematice kompetencí jedinců, vyrůstajících v ústavní výchově, k řešení sociálních situacích. Teoretická východiska jsou zejména vyhrazena pro komplexní vymezení problematiky ústavní a ochranné výchovy, zařízení pro výkon ústavní a ochranné výchovy a integrace jedinců, žijících v zařízení pro výkon ústavní či ochranné výchovy, a to zpět do společnosti. Další kapitoly jsou orientovány na vysvětlení náročných životních situací, jakožto součásti běžných sociálních situací. V nespolední řadě je pozornost věnována problematice vymezení sociálních kompetencí a mechanismům rozvoje sociálních kompetencí mladistvých v prostředí ústavní a ochranné výchovy. Empirická část je věnována prezentaci výzkumného šetření zaměřeného na zjištění míry sociálních kompetencí důležitých pro integraci do běžné společnosti u jedinců, vyrůstajících v zařízení pro výkon ústavní a ochranné výchovy. Dále na zjištění toho, jakých mechanismů je využíváno pro podporu rozvoje těchto kompetencí. Výzkumné šetření bylo realizováno ve vybraných zařízeních pro výkon ústavní a ochranné výchovy v Ústeckém kraji.. -- Abstrakt: This bachelor thesis deals with the problems of individuals who were brought up by Institutional education and their competences in the treatment of social situations. The next chapters are directed at the explanation of demanding life situations as a part of ordinary social situations. The theoretical part of the thesis is reserved for a complex definition of Institutional and Preventive education, the institutions of Institutional and Preventive education, and integration of individuals, who have been brought up in it, back into society. The focus is also on the problems of defining the social competences and the mechanisms of the development of juveniles growing up in Institutional and Preventive education. The empirical part is devoted to the research directed at finding the scale of social competences that are important for social integration of individuals who were brought up in institutions of Preventive and Institutional education. The research also tried to find the mechanisms that are used for the competences development support. The research was realised in selected Institutional and Preventive eduacation Institutions in the Ústecký region.
    Svoboda, Zdeněk, 1976-. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra pedagogiky
    ústavní výchova. ochranná výchova. sociální dovednosti. Ústavní výchova. ochranná výchova. integrace. sociální kompetence. náročné životní situace. Institutional education. preventive education. integration. social competence. demanding life situations. bakalářské práce
    364-783.2-053.2. 316.61. 364-783.2:343.815. (043)378.22

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.