Počet záznamů: 1  

Výtvarná výchova jako rozmluva

  1. P-DIS 69
    Kolář, Martin, 1969-
    Výtvarná výchova jako rozmluva [rukopis] / Martin Kolář. -- 2009. -- 137 l. -- Ved. práce Jaroslav Brožek. -- Abstrakt: Resumé Dizertační práce Výtvarná výchova jako rozmluva se zabývá vzdělávací složkou předmětu. Pokouší se naznačit její další možnosti, které mohou vycházet z kognitivní funkce umění. Východiskem práce byla orientace současné výtvarné výchovy na proces osvojování konkrétních znalostí a jejich praktické využití. Ty by měly být ukotveny ve filosofickém myšlení a rozšiřovat nejenom vizuální vnímání, ale i možnosti chápání umění jako specifického, nezastupitelného, obohacujícího a hodnotného zdroje poznání, jenž ovlivňuje náš přístup ke světu. Primárním předpokladem je zde přesvědčení, že se dialogem se světem umění můžeme učit.. -- Abstrakt: The doctoral thesis Art education as a dialog considers educational part of art education. The thesis tries to show other possibilities of art education, which can arise from cognitive function of art. Work's resource was a focus of current art education, which learns concrete knowledge and its practical usage. These knowledges should be based in a philosophical thinking and they should extend not only our visual reception, but also possibilities of our understanding of art as a special, not substitutable, enriching, valuable source of cognition, which influences our relation to the world. Primary presumption is here an opinion, that we can learn from the dialog with the Art World.
    Brožek, Jaroslav, 1923-2019. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra výtvarné výchovy
    výtvarná výchova. vzdělávací programy. klíčové kompetence. komunikace. poznání. výtvarná výchova. zobrazení. KEY COMPETENCION. COMMUNICATION. COGNITION. ART EDUCATION. REPRESENTATION. disertace
    (043.3). 72/76:37.016. 371.214. (043.3)

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.