Počet záznamů: 1  

Mateřská škola jako proinkluzivní prostředí

  1. P-DP 15609
    Vodrážková, Kateřina, 1978-
    Mateřská škola jako proinkluzivní prostředí [rukopis] / Kateřina Vodrážková. -- 2009. -- 45 l., [9] l. příl. + 1 CD-ROM. -- Ved. práce Petra Morvayová. -- Abstrakt: Teoretická část mé práce je zaměřena na multikulturní/interkulturní výchovu v mateřské škole, sociální inkluzi dětí cizinců a dětí pocházejících ze sociálně znevýhodněného prostředí do mateřské školy. Dále se zabývám problémy, které tato inkluze s sebou přináší a způsoby jejich řešení, tak, aby klima školy bylo interkulturně přátelské. V praktické části jsem se kriticky zaměřila na hry a činnosti s multikulturní náplní, které má ve svých plánech zařazené Mateřská škola Vojanova 34 v Ústí nad Labem a na ty, které si myslím, že jsou vhodné pro zařazení do multikulturní výchovy v mateřských školách. Hry jsem vybrala z toho důvodu, že jsou pro děti předškolního věku jednou ze základních forem činností a pomáhají jim rozvíjet způsoby myšlení a procvičovat nejrůznější schopnosti jako jsou např. sociální dovednosti. Cílem výzkumné práce bylo zjistit proinkluzivitu sledované mateřské školy.. -- Abstrakt: The theoretical part of my work specializes in a multicultural/intercultural upbringing in a kindergarten and social inclusion of foreign children and children coming of a socially disadvantaged background to the kindergarten. Then, I am concerned with problems which are brought by this inclusion, and methods of solution of them so that kindergarten climate would be interculturally friendly. In the practical part, I specialized critically in plays and activities with a multicultural content which kindergarten Vojanova 34 in Ústí nad Labem has included in its plans, and that ones which, in my opinion, are suitable for inclusion into multicultural education in the kindergartens. I chose the plays for the reason that they belong to basic forms of activities of pre-school children and to train various abilities such as social skills. The aim of the research work was to find out the proinclusion of the monitoring kindergarten. Parents were asked to fill in a questionnaire, teachers were interviewed, and after that all questions were evaluated.
    Morvayová, Petra, 1974-. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Centrum interkulturního vzdělávání
    Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. multikulturní pedagogika. sociální inkluze. socializace. mateřské školy - etnické vztahy. multikulturní výchova. inkluze. socializace. etnikum. homogenita. diverzita. asimilace. integrace. multicultural upbringing. inclusion. socialization. ethnicum. homogenity. diversity. assimilation. integration. bakalářské práce
    37.043.2. 316.4.063.3. 316.614. 373.24. (043)378.22

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.