Počet záznamů: 1  

Řízení efektivity výuky odborných předmětů a odborného výcviku

  1. P-DP 15664
    Řáhová, Zuzana, 1970-
    Řízení efektivity výuky odborných předmětů a odborného výcviku [rukopis] / Zuzana Řáhová. -- 2009. -- 64 l., [17] l. příl. : il. -- Ved. práce Zdeněk Kolář. -- Abstrakt: Bakalářská práce se zabývala řízením efektivity výuky odborných předmětů a odborného výcviku v Odborném učilišti a Praktické škole Jirkov. Jejím cílem bylo zmapovat teoreticky i prakticky možnost zavedení výuky společného předmětu odborný výcvik a technologie. Zjistit názory učitelů na danou problematiku. Práci tvořily čtyři stěžejní oblasti, které pomocí zpracování literárních pramenů popisovaly současný stav středního školství, systém kurikulárních dokumentů, pedagogickou součinnost teorie a praxe, dále byly popsány klíčové a odborné kompetence absolventa. Praktická část zjišťovala pomocí dotazníku u 48 respondentů odborného učiliště názory pedagogů na zavedení výuky společného předmětu odborný výcvik a technologie. Navrhovaná opatření v oblasti řízením efektivity výuky odborných předmětů a odborného výcviku vycházela z výsledků průzkumu. Práce se zaměřila na obsah a pojetí výuky odborného výcviku, na vlivy a faktory, které výuku ovlivňují. Zlepšení vyučovacího efektu vyústilo v návrh na prostorové uspořádání výukové kuchyně.. -- Abstrakt: The Bachelor Work deals with the management of teaching effectivity in special subjects and trainings at the Special Apprentice School and Practical School in Jirkov. The aim of this work is to map, theoretically as well as practically, the possibility of incorporating a common subject - special training and technology, and to find out teachers´ opinions on this issue. The work consists of four main areas, which, with the help of literary sources, described the current state of secondary education, the system of curriculum documents, pedagogical integration of theory and practise, further the seminal and special competences of the graduates were described. The practical part investigated with 48 questionnaire correspondents of the Educational Establishment the opinions of pedagogues on incorporating the common subject - special training and technology. The suggested arrangements in the area of the management of teaching effectivity in special subjects and training came from the results of the research. The work is focused on the content and conception of the training, on influences and factors, which influence the teaching practise. The improvement of the teaching effectivity mouthed into a suggestion concerning a spatial arrangement of the training kitchen.
    Kolář, Zdeněk, 1929-2022. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra pedagogiky
    pedagogická evaluace. odborné předměty. střední odborná učiliště. praktické školy. kurikulární dokumenty. legislativní rámec. národní program vzdělávání. rámcové vzdělávací programy. školní vzdělávací programy. evaluace. teorie. praxe. klíčové kompetence. odborné kompetence. odborný výcvik. odborné předměty. Curriculum documents. legislative frame. national educational program. framework educational programs. school educational programs. evaluation. theory. practise. seminal competences. special competences. special training. special technology. bakalářské práce
    37.011/.012. 377.016. 377.1/.3. 376.018.57. (043)378.22

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.