Počet záznamů: 1  

Postoje žáků 8. a 9. ročníků ZŠ k problematice sociálně vyloučených lokalit

  1. P-DP 15706
    Daněk, Jaroslav, 1968-
    Postoje žáků 8. a 9. ročníků ZŠ k problematice sociálně vyloučených lokalit [rukopis] / Jaroslav Daněk. -- 2009. -- 59 l. : il. -- Ved. práce Zdeněk Svoboda. -- Abstrakt: Bakalářská práce se zabývá problematikou sociálního vyloučení a analýzou postojů žáků 8. a 9. tříd základních škol v Mostě, Bílině a Teplicích. V teoretické části je detailně popsána problematika sociálního vyloučením, příčiny a následky sociálního vyloučení, kultura chudoby a ekonomie sociálního vyloučení. Také jsou v této části práce popsány postoje, předsudky a stereotypy a xenofobie, konkrétněji to, jak se postoje utvářejí, jakým způsobem se dá pracovat s předsudky a jak je korigovat. V poslední části je popsáno interkulturní vzdělávání a jeho cíle. Praktická část je zaměřena na analýzu postojů žáků 8. a 9. tříd základních škol v Mostě, Bílině a Teplicích. Žáci dostali obecný popis sociálně vyloučené lokality a poté odpovídali na dvanáct otázek, které byly zaměřeny na zjištění jejich postojů k sociálně vyloučeným lokalitám a na zdroj a povahu informací o sociálně vyloučených lokalitách. Jako výzkumná metoda byla použita obsahová analýza textu.. -- Abstrakt: The Bachelor´s work is concerned with problems of social exclusion and with analysis of the postures of pupils from 8th and 9th classes of elementary schools in Most, Bílina and Teplice. In the theoretic part is in detail described the problems of social exklusion, the reasons and aftermaths of social exklusion, culture of poverty, economy of social exklusion. Also are described postures, prejudices and stereotypes and xenofoby, in the concrete how are the postures formed, how work with prejudices and how revise it. In the last part is described interculture education and its goals. The practical part is about the analysis of the postures of pupils from 8th and 9th classes of elementary schools in Most, Bílina and Teplice. The pupils get the common describtion of social excluded locality and then they answered on 12 questions which try to find out their postures to social excluded localities and where they get the informations about social excluded localities from. As a research method was used the contentual analysis of text.
    Svoboda, Zdeněk, 1976-. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra pedagogiky
    sociální vyloučení. názory a postoje. žáci. sociální vyloučení. postoje žáku 8.a 9.tříd základních škol. příčiny a následky sociálního vyloučení. xenofobie. předsudky a stereotypy. The Bachelor´s work is concerned with problems of social exclusion. 8th and 9th classes of elementary schools. detail described the problems of social exklusion. prejudices and stereotypes and xenofoby. bakalářské práce
    364.624.4. 316.64. 373.3.011.3-052. (043)378.22

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.